Högtryck!

Högsommaren med toksvettiga dagar och alldeles för varma nätter är här. Högtrycket har legat över Underbara Oslo i två veckor nu och jag vill aldrig att det ska försvinna. Att på arbetstid kunna ligga flera timmar i solen, åka och bada samt smörja in vackra kollegor i solkräm är en lyx förunnat undertecknad och jag gillar det skarpt!:D

Efter några dagar tillbringandes i Töyenparken, på takterassen och i knark-Olaf Ryesparken så är det nu dags för en enormt efterlängtad semester! Imorgon styr jag och Anna flyget till Bryssel, Belgien för en veckas festival- och storbyferie! Att i dagarna 4 få mingla med Killers, Coldplay, Kings of Leon, Metallica mfl mfl mfl får min numera brunbrända mage att hoppa och pirra! Jag längtar efter skitiga festivalbesökare i bara överkroppar, öl i plastglas (nej, inte egentligen, men ändå!), slappa festivaldagar, och musik musik musik!!!:D
Leggings och tillbehör är packat i väskan och jag hoppas att det utlovade regnvädret på fredag kommer att motas bort av solen för jag orkar inte packa med mina fina blommiga wellingtons!

Innan planet går imorgon ska jag i min blommiga klänning, nyslingade hår och rosa naglar njuta lite uteservering med mkt trevligt sällskap! Lökka är fullt av liv och jag likaså!:)

Nu byter jag språk till franska för en vecka och säger därmed på återseende, sola lugnt och njut dagen!:) Wiiiiiiiiiii!!

Days of my life

Måndag 15: Jobb, hem till den öppnade vinflaskan och middag med Anna. Hårdrockstema och minst 15 klädbyten. T-banan till Valle Hovin, AC/DC. Rock rock rock! Efterfest på John´s, hemgång utan jacka eftersom den låg i Annas väska. Väldigt ont i fötter som levt i många timmar i högklackat.

Tisdag 16: Sovmorgon. Försöker lösa mysteriet med att en spya legat i våran toa utan att varken jag eller Anna har kräkts... Jobbar, en aning reducerad. Trots detta, två öl på Tea Lounge med Stefan efter jobb, för det är ju så gott och trevligt!

Onsdag 17: Sover och känner mig nedslagen med en planka när jag efter 1,5 h´s snoozande stapplar med nerför trappan. Spelar minigolf med 10åring och vinner, tjohoo!:)

Torsdag 18: Har totalt avsaknad av karaktär när jag skippar träningen eftersom jag inte ser vitsen med att träna en gång efter mitt (ofrivilliga) träningsuppehåll och sen inte kunna träna på flera dagar. Snabbdricker kaffe med sötaste Solveig innan jobb, sen ännu en kväll på jobbet.

Fredag 19: Jobbar, sitter halva dagen i en bil tokstressad över att jag ska få bensinstopp på grund av att den förra som körde inte sa ifrån att det behövdes fyllas på, och Statoilmacken är långt borta... går ju kalasbra såklart!;) Jobbar över en timme, skyndar hem och fixar mig till Sommarfest med Biermänn och kvinnor på Månefisken. Dansar hela natten och har sjukt kul!:)

Lördag 20: Äter frukost/lunch på Sagane lunchbar. Inser det praktiska med att ens kompisar har samma klädstorlek som jag själv, glimrende! Går på halvfart hela dagen men laddar inför Morrissey på Sentrum Scene och en underbar kväll med Mannen med stort M... blir en aning orolig när han efter en ölincident väljer att kliva av scenen, men han kommer som tur tillbaka. Och sliter av sig skjortan. Yessssss!

Söndag 21: Fikar med Maria på Godt bröd innan jobb. Solen skiner och kvällen går strålande på jobb. Lyssnar på Placebo och virrar bort mig på hemvägen. Bokar biljetter till Sthlm på tisdag.

Måndag 22: Jobbar och jobbar. Njuter av sol och nästan för mycket värme (det där sa jag inte!). Äter brownie till frukost, flyttar barn och agerar personal shopper. Skakar hand med samtliga medlemmar ur The Killers på Oslo City. Min mage känns som att den är 14 igen och jag ler hela vägen hem. Soffakos med ett glas vin och en öl och trevligt sällskap. Är uppe alldeles för länge och har inte packat till min snabbtripp till Sthlm imorgon. Men vad spelar det för roll, jag träffade Brandon Flowers ikväll!!:D


Oh that hard rock!:)

Ikväll ska jag och Anna på AC/DC på Valle!:D En hett efterlängtad hårdrockskväll är här och vi firar Annas halvexamen och min helgledighet, haha! Vi har förberett John´s på att vi gästar dem efter konserten så att de är redo att ta emot musikönskningar!

Det största problemet just nu är vad vi ska ha på oss för skor. Kläderna är svarta såklart. Det är bara skorna som inte är bestämda. Antagligen blir det converse till konserten och klackisar i väskan. Eller så hinner jag dricka tillräckligt med vin innan vi går så att klackisar är det smartaste valet även på konserten...:D

Wiiiiiiiiiiiiii, what a night!!!! Å vi är inte ett dugg nyktra!:D Haha! Rocky rock on!

One of those days

Ibland skulle jag bara vilja ha ett jobb där jag inte blev satt på prov, ett jobb där jag aldrig kunde göra fel eller hamna i situationer där jag inte visste vad jag skulle göra. De mikrosekunderna som jag har de tankarna är väldigt få, men de finns.
Ibland känner jag för att skita i allt, och jag undrar vad jag gett mig in i. De tillfällena är mycket sällsynta, men de inträffar.
Ibland får man bara lita på magkänslan och dig själv när man står där ensam och du själv är den enda som räknas. Att man då är starkare än vad man tror och har en uthållighet som aldrig skulle kunna rubbas är en magisk känsla i allt kaos.

Vissa dagar innebär händelser som du aldrig hade kunnat förutspå. Jag skulle sakna det fruktansvärt mycket om jag inte hade det.
Vissa dagar blir du förundrad över hur mycket du klarar när det behövs. Och ingen kan någonsin säga något annat. 
Vissa dagar måste du helt enkelt gå på Aku efter jobb och dricka tre klunkar öl innan du kan säga ett ord till ditt sällskap. 

Och vissa dagar blir du körd hela vägen hem.     

Give me lazy days!

Just nu vill jag ha semester! Lediga lata dagar... parkliv, sol och flipflops... Jag vill inte lämna staden, inte resa bort. Bara vara ledig i mitt Underbara Oslo och inte tänka så mycket. Min hjärna är trött efter 3 vakna nätter. Jag vill sova och vara ledig. En vecka vore fantastiskt! Tre dagar nästan topp! En dag vore fan sjukt skönt!! Men jag får väl skjuta upp det en vecka eftersom jag jobbar de närmsta 6 dagarna. C´est la vie.

RSS 2.0