Saker som skulle kunna hända i Underbara Oslo, men såklart inte gör det.

Det är löningslördag. Du har sett två band på en klubb och druckit några öl. Stämningen är bra och du möter upp några vänner efter konserterna. Resten av kvällen ser du i 3D och du får förklara skillnaden på ett speciellt uteställe och en mottagning för könssjukdomar för ditt sällskap. På det nya stället lyckas du lura vakten på inträdet, men det visar sig att din kompis redan har betalat in dig. Någon dansar själv på dansgolvet, det pratas om fernet, men på den fronten är hela gänget ovanligt förståndig ikväll. Dags att åka hem: i taxin så kläcker någon ideén att det vore roligare att hoppa på första bästa flyg istället. Alla instämmer! ID hämtas, öl hämtas, bacon skickas med som färdkost, nycklar försökes levereras, men mottagaren vill inte vara hundvakt dagen efter. Världens snällaste lejon Aslam kör hela gänget till Gardermoen med ett stopp på en Shellstation för att inhandla en säck ved. Aslam har lovat brorsan till en av passagerarna att ta tillbaka hatten, eftersom den tillhörde denna bror och inte får föras ut av landet. På plats på Gardermoen är ett flyg till Amsterdam första prioritet, biljettdisken öppnar om 1 h. Frukost/nattmat intas på den enda öppna cafeét och du betalar 105:- för två ostfrallor. Fransoser ser på dig med konstig blick och ungdomar står på händer runt om dig. Tips om Rhodos får du från en annan passagerare och i biljettdisken visar det sig att mannen bakom också har med sig ved, men såklart fint packat i resväskan. Vedkursen är skyhög i Amsterdam! Efter lång väntan visar det sig att planet till Amsterdam är fullt, och gänget har tappat resglöden en smula. En inrikesresa lockar mer och mer, helst tillbaka till Underbara Oslo. Du sover hela flygbussen hem och vaknar jetlaggad när Oslos söndagmorgon precis slagit upp sina grusiga ögon. Ett farväl till ditt resesällskap och en taxi hem till lyan. När du vaknar klockan 12 i din egen säng så känns det som att du vart på ett riktigt äventyr och du ler åt hur galna dina drömmar kan vara ibland!:)


Ärligt talat

Jag tänker att saker vi säger ofta inlindas i dolda budskap och undertexter som andra får gissa sig till. Vi tjejer sitter ju jämt och grubblar på "vad han menade med just det där han sa..." Och om vi är så duktiga på att själva tala klarspråk vet jag inte...
Jag uppskattar ärligheten och rakheten. Jag gillar det avslappnade med att känna mig trygg i att vara ärlig tillbaka. Jag gillar den ömsesidiga tilliten. Men jag är så ovan vid superraka frågor om halvkänsliga saker att jag för några mikrosekunder undrar om jag ska ljuga. Men vad skulle jag egentligen då kunna säga? Ärligheten och att få lätta hjärtat är en befriande känsla som jag bara växer med. Jag känner att jag skulle kunna säga vad som helst och att det skulle vara okej. Och det känns jäkligt bra.

Å andra sidan är jag mindre ärlig. Inte att jag ljuger, men kanske bara är tyst. Kanske för att jag diagnostiserar mig själv med borderline när jag ena stunden säger ja och nästa inte kunde bry mig mindre. Egentligen undrar jag varför det inte är lov att inte krångla till det? Kan man inte få göra som man vill, just då?


In twilight

Den obotliga romantikern i mig har fastnat totalt för filmen Twilight och jag har fallit djupt för Edward Cullen, den otroligt sexiga vampyren i filmen. Oj vad jag önskar att jag var Bella och 17 år... Men nu är jag ju 29 och tänker att om det funnits nån vampyr som ställt in sitt sikte på mig så skulle han nog hoppat in genom mitt öppna takfönster för länge sen. Det enda som kommer in där är regn.

I mitt liv är fokusen på jobb just nu. Framtiden är fortfarande oviss angående fortsatt turnusstripe. Jag har en månad kvar på mitt vikariat, på måndag ska personen som ska in i den stillingen börja hos oss. Jag förklarar det konstiga med att han inte svarat i telefonen eller hör av sig till chefen, med att han är på djungelsafari i djupaste Afrika och har lämnat mobilen på laddning på hotellet... klart han kommer att börja på måndag. Å klart han kommer att älska stället! Vem gör inte det lissom...

I dessa svininfluensatider laddar jag upp med extra mycket dundervitaminer och antibac för att undvika viruset att sätta sig på mig. Att hösten har börjat smyga sig på känns på temperaturen och tröttheten. Kaffekopparna blir många på dagarna och det är dags att ta fram de långa leggingsarna. Egentligen gillar jag det inte, men nya höstkläder får mitt shoppingbegär att bubbla och träningsmotiveringen att öka... (intalar jag mig iallaf).
Går det att få en supersnygg kropp på 2 v? 
Och bryr sig en vampyr verkligen om det?

RSS 2.0