One of those days

Ibland skulle jag bara vilja ha ett jobb där jag inte blev satt på prov, ett jobb där jag aldrig kunde göra fel eller hamna i situationer där jag inte visste vad jag skulle göra. De mikrosekunderna som jag har de tankarna är väldigt få, men de finns.
Ibland känner jag för att skita i allt, och jag undrar vad jag gett mig in i. De tillfällena är mycket sällsynta, men de inträffar.
Ibland får man bara lita på magkänslan och dig själv när man står där ensam och du själv är den enda som räknas. Att man då är starkare än vad man tror och har en uthållighet som aldrig skulle kunna rubbas är en magisk känsla i allt kaos.

Vissa dagar innebär händelser som du aldrig hade kunnat förutspå. Jag skulle sakna det fruktansvärt mycket om jag inte hade det.
Vissa dagar blir du förundrad över hur mycket du klarar när det behövs. Och ingen kan någonsin säga något annat. 
Vissa dagar måste du helt enkelt gå på Aku efter jobb och dricka tre klunkar öl innan du kan säga ett ord till ditt sällskap. 

Och vissa dagar blir du körd hela vägen hem.     

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för de här orden. De gör att jag inte begöver känna mig helt ensam och iblans osäker på det spektra som jag nu kommer att kliva in i.

2009-06-05 @ 01:45:01
URL: http://rocksan.blogg.se/
Postat av: Liza

Du är aldrig ensam, Sanna. Och den bästa du har är dig själv!:)

2009-06-05 @ 10:37:29
URL: http://lajza.webblogg.se/
Postat av: carin

Vissa dagar känner jag för att jobba med papper eller plast eller vad som helst som inte är människor. Vissa dagar har jag världens bästa jobb.



Vissa mikrosekunder vill jag döda alla i min väg ;)

2009-06-05 @ 13:19:19
Postat av: Liza

Word, Carin!:)

2009-06-05 @ 21:00:44
URL: http://lajza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0