Thursday I don´t care about you

Jag tänker för mycket. Alldeles för mycket. Det ska jag sluta med.
Jag längtar tillbaks till sommaren, till värmen och alla underbara takterassnätter. Vad jag minns var det hundratals, alla lika midnattssoliga och fulla av liv. Det var leenden, sangria och cuba libre överallt och nätterna tog aldrig slut. En dag som denna, när mitt rum är kallare än vanligt så vill jag helt klart minnas att sommaren var den varmaste på länge och att leendena var ännu flera. Och jag undrar varför inte tiden bara kan stanna där? 

Det känns som att jag varit trött i en månad nu, jag vet att hösten och jobbet gör sitt, men det är ändå jobbigt och tråkigt att vara såhär. Självklart sover jag inte så mycket som jag skulle behöva, och 7-vakterna känns overkliga på bussen upp. Jag efterlyser en vitamininjeksion! Jag är trött, trött, trött! Och jag känner inte att jag har tid med det nu.

Imorgon är det fredag, då ska jag måla mina naglar rosa och bära min nya lila tröja med ett stort leende på läpparna på jobb. Jag vet att helgen kommer att bli full av kaos och utagerande barn (och då kan jag fundera på om den kommer att bli det för att jag är inställd på det och därmed framkalla det?) och att jag kommer att tänka att det aldrig kommer att bli måndag klockan 15... men det är imorgon. Idag är det torsdag. Yea.

RSS 2.0