Impressed by you?

Danska versonen av Paradise Hotel går på norsk tv. Det innehåller bland annat en kille som har legat med 5 av tjejerna på hotellet innan de spelade in serien. Han fick tjejerna uppraddade framför sig och sen frågan om han kom ihåg vad de hette... jag tror dock att han klarade sig rätt bra. Duktigt jobbat, Glaeger!;)
I kvällens avsnitt skulle "Miss Paradise" koras och tjejerna genomgå tre deltävlingar i tävlingen om titeln:
1) Gå catwalk å se så sexig ut som möjligt
2) Svara på en fråga av allmänbildad art
3) Utföra första hjälpen/HLR

Detta var mkt roande att titta på och jag konstaterade att 1) det är absolut en viss typ av människor som söker till PH. 2) fan vad jag skulle skämmas om jag hade varit en av de tjejerna...

Catwalken klarade de ju galant, de är ju modeller allihopa så det var nemas problemas där! Den trixiga allmänbildade frågan var att de skulle peka ut på en karta var i världen de befann sig just nu. Detta visade sig vara mkt svårt för tjejerna; flera sa att de inte hade en aning, några visste var de var men kunde inte hitta det på kartan. De befinner sig i Mexiko...  Den sista tävlingen var att utföra första hjälpen/HLR på en av killarna. Jag kan väl bara säga att jag inte skulle vilja drabbas av hjärtstillestånd eller andnöd med nån av de tjejerna i närheten. Punkt.
Killarna var inte mycket bättre själv. De ansåg att "hon var smart i geografi" för att en tjej nästan kunde peka ut vart Mexiko var på kartan. Jaja... en viss typ av människor, alltså.

Intelligens är sexigt. Fact.

En röd-vit-blå fairytale!

Ett år äldre, ett år bättre!:) Min 29 årsdag firade jag med underbara vänner som kom på besök från Sverige. Champagnefrukost, jordgubbstårta och sol sol soooooool!!:D Detta år fick vi igen all sol som vägrade visa sig förra året, helt underbart!! Helgen började friskt på fredagen när gänget, efter lite felkörningar i rondeller och korsningar, anlände i Hellenys nya pärla till ett Oslo där jag och Stefan stog vinkande i ett gatuhörn. Vi lotsade dem till Bordellen där det bjöds på vin, Captain Morgan (aka "nåt jäkla skit"), öl från fat och nattmackor. Och varför inte inleda helgens festligheter där och då? Lika bra att köra på till klockan 6 på morgonen och med andra ord alldeles för jobbigt att gå hem. En natt på Bordellen blev lösningen!
Lördagen blev en strosning på stan av 4/5 av oss. Vi Oslobor turistguidade gänget längs Karl Johan och Aker Brygge. Den sista femtedelen mötte upp oss på Friday´s och vi begav oss till Beer Palace och drack mörkt. Mums! Efter en taxifärd till ett köpcentrum och lite shopping så var det återigen fest på Bordellen som gällde. GP-fest och lyckan nådde inga gränser när våran gutt Alexander Rybak fiolinade hem segern rätt till vårat vardagsrum! Helt glimrende!!:D På Café 33 och Tealounge gick låten på repeat och för oss även La Voix... underskatta aldrig en popopera!:) 
Själva nationaldagen och min födelsedag!!!! inleddes med ovannämnda champagnefrukost och sedan jordgubbstårta på takterassen. En strosning ner till operan där vi åt glass på operahusets tak och sjöng lite La Voix där också. Parkhäng med mer champagne i solen på Olaf Ryes Plass och ett på återseende  till mina fina vänner som styrde tillbaks till Karlstad, Kristinehamn och E-town. Thank you for making my weekend! ♥
De sista timmarna på nationaldagen och min födelsedag!!! spenderades på Oslo Mekaniske, en takterass där jag fick grattissång från 30 kända och okända personer, Parkteatret och Ryes där det blev svettig dans och sen styrketräning på en lyktstolpe innan hemgång och klockan slagen 18e maj för några timmar sedan...

En helt underbar röd-vit-blå helg med solsken, champagne och bästa vänner. Kan det bli bättre?!:D

E-town - Karlstad - Oslo!

Just nu väntar jag finbesök till Underbara Oslo! Helleny, Karin & Anton är på väg hit! De ska njuta av en vårig och festlig helg i Bästa Staden och fira dubbelt på söndag; Norge och mig!:) Det ska bli så sjukt kul att träffa dem igen!!! Jag fick precis ett meddelande om att de var lite sena... otippat, haha!;) Så jag går ut och dricker öl med Stefan på en uteservering någonstans i närheten så länge!:)

Solen skiner - Njut av livet!:D

Scream for ice cream!

Som vanligt varje sommar kommer det ett gäng glassnyheter till glassdiskarna. Jag är som bekant en glassaddict och måste såklart testa några av nykomligarna. Dock har jag blivit väldigt besviken på de jag prövat hittills, Diplom-is har inte levererat, enligt mig. Sommarens nyheter som jag har smakat är Cookie `n cream och Comeback. Båda glassarna (såklart) med vaniljbas och med lite chokladbitar, kex och annat som låter väldigt gott! Den första var dock en jättebesvikelse med torrt smaklös kex och lite glass. Den påminner väldigt om B&J ´wich, men håller absolut inte samma nivå. No thanx. Den sistnämnda av nykomligarna var en sötsliskig historia som mest smakade socker, sött, sirap och socker. Nej. Nej. Nej. Konklusionen blir att jag håller mig till mjukglass, frozen yoghurt och B&J-byttor! :)

Jag och två vänner satt och drack kaffe på uteservering och pratade om träning. Jag sa att jag var lite less på att träningen inte gav det resultatet som jag ville. Den manliga delen av sällskapet frågade vad jag ville uppnå med träningen, och jag sa att jag bland annat ville komma i mina gamla byxor. Min underbara vän sa då "men Lisa, varför ska du använda dina gamla byxor egentligen? Jag tycker att dina nya är jättesnygga!:)"  God poäng, tack J!:D

The irish way

Förra helgen gästade jag Dublin och Mallabralla & Anna. En kalashelg som innehöll bland annat massa strosande på stadens gator, irish på Jameson´s, fika, mat, havregrynsgröt, rosévin, guinnes, trängsel i en 90-säng, fiktiva pojkvänner, pappersblommor och färgglada dörrar. Staden var tokmysig och det var underbart skoj att träffa mina söta pinglor igen!! Och gaybaren på Georgesstreet var fullpackad av grymt snygga killar... och alla ack så gay... suck!:)
I min väska hem följde en flaska Powers med hem och det betyder att jag och Anna kan blanda de godaste irisharna à la Aku Aku-style. Mmmmmmmm!!

Idag fick jag skälla lite på min kollega M som glömmer att kidsen snappar upp det mesta. Vid frukostbordet fick jag höra "Lisa, detta är ju låten som M tillägnade dig!"  Min kollega M höll på att ramla omkull av skratt när jag berättade det för honom senare. Den lilla kille som uttalade sig vid frukostbordet hade helt rätt, min kollega hade skämtat med mig om just denna låt vid ett tidigare tillfälle. Låten var Lilly Allens 'Fuck you'. Thank you.

Ikväll är jag snorig och frusen. Jag orkar/hinner/tänker inte bli sjuk, så kvällens planerade utgång med Karin och Maria ligger i farozonen. Lutar åt endast middag istället. Kankse lika bra, en CL-match i veckan blev en helkväll med gin, gitarr och Café 33. Jag fick även påminna mig om en sak som jag upptäckte för ganska precis ett år sen, och som jag tror att jag ska tänka på oftare. En tydligare gräns mellan work and play.

                            
                                                        

RSS 2.0