I´ll do it if I could, I hope you know I would.


Part one; at the concert


Part two.


Part three; the best scene ever!

En onsdag med längtan efter ledig ledighet.

Jag har upptäckt det fina med att lämna min älskade stad; jag gillar frihetskänslan och att känna mig helt helt ledig till in på den sekund jag ska på jobb igen. Borta från Underbara Oslo är jag ännu längre bort från måsten och jag säger nej till att bistå i terapeutiska utfordringar. Tillfälligt avbrott är behövligt ibland och jag tycker om att skifta värld för en dag eller tre. Men jag älskar att komma tillbaka hem.

Imorgon är jag ledig, och planen för dagen är att jobba. Låter det rätt? Jag vet inte. Jag skulle hellre åka skidor. Men eftersom kvällen blev kortare än planerat ska jag också leka morgonfågel och upprätthålla min status som starkast på jobb.

Ikväll åt jag middag i soffan till att se Anja krascha i störtloppet och Emil falla i sprintsemin. Jag blir arg på mig själv för att jag bryr mig och funderar på att sluta med det.

Söndagsmodus efter en lördag

Även i en huvudstad kan väggarna krympa och världen är inte alltid så stor. Det blir nästan komiskt hur liten världen kan vara och hur samma människor återkommer i andra sammanhang. Jag måste fråga mig själv; har jag rätt att bry mig så mycket? Självklart har jag det, bara jag äger mina egna känslor, men samtidigt så kan jag inte göra något åt det. Vissa människor fashinerar fler än bara mig
Jag visste vem jag skulle ventilera till. På den punkten fanns aldrig något alternativ, och jag undrade när det var lov att ringa och väcka, men somnade istället om. 

Tack för all underbar musik i helgen. Smärtsam och vacker från Thåström, peppande och glädjerus från Grand Island. Takk gutta, you make my day. Imorgon är det måndag. Ny uke - nye muligheter. Du sätter själv dina gränser.   


RSS 2.0