Två nydlige blå,,,;)

,,var vad som mötte mig på tågstationen i Trondheim. Mycket vackert!:) Å oj så trevligt det blev!! En riktig kanonhelg som innehöll det mesta; spänning, skratt, god mat, god öl, mycket trevligt sällskap, en vacker pojke och en vacker stad. Ja, där var en snabb sammanfattning,,;)
Men om jag ska vara liiite mer detaljrik så kan jag berätta att vi genast drack upp mina medhavda Newcastle på hotellrummet, himla gott, å nervositeten släppte lite också!;) Han hade med sig en kompis som jag också känner sen den gamla goda(?) Ålesund-tiden, å det var jättekul att återse dem båda! Shit, verkligen ett helt annat liv sen! Men det blev mycket skratt och prat om gamla minnen, och vad som hänt med alla kvarvarande stjärnor,,,
En sen middag på Peppes och sen iväg på en liten pub med biljardbord. Mer öl och de planerade biljardmatcherna blev inte så långa då vi mötte våra övermän i andra spelare,, men jag fick i en boll iallafall! Hihi!:) När kompisen avvikit gick vi på en tokskön pub och drack Irish, blev sittandes där tills klockan var natt och sömnen började locka.
Söndagen var slö varvad med aktiviteter. Alkoholen hade tagit ut sin rätt och alla i sällskapet var inte lika pigga,,;) men 3-i-1 måltid intog vi på Egons och sen fick jag en bowlingutmaning som jag såklart inte sa nej till,,, men jag tror aldrig att det gått så dåligt för mig i bowling någonsin,, och när jag äntligen lyckades pricka in 2 strike:ar på raken (avslutade starkt,,,) så slog han ju förstås till med 3 istället,,, Så jag förlorade stort båda matcherna, men kul som bara den var det iallafall! Jag vet ju av gammal vana att jag nästan alltid förlorar sporttävlingar,, ska nog hålla mig till frågesporter istället!;)
Glass och underbart vackra Nidarosdomen blev det sen, och sen strosning på stan i Trondheim. Vackervackervacker stad! Hit vill jag åka igen!! Tiden flyger ju alltid när man har så trevligt och mysigt, så jag fick springa till tåget för att inte missa det,,, å sen var det ju bara att åka hem då,,,

Mycket trevligt och tokmysigt blev det!! En riktigt kanontripp!!:D Blev ordentligt bortskämd också,, är inte van vid sånt. Trevligt men lite konstigt ändå,,, (jag kan säga att min tripp blev väääldigt billig!) Jag ångrar inte en sekund att jag åkte, var väl mer trist att tiden gick så fort,,, är glad att lite galenskap och spontanitet kan bli så lyckat!;) Det kändes väldigt lättsamt och kravlöst, bara bekvämt och avslappnat,,, Å de vackra blå ögonen är jag helt säker på att jag får se igen,,,,:)

Den som väntar på nåt gott,,,

,,,väntar alltid förlänge! Men denna vecka har faktist gått snabbare än vad jag trodde,,, redan fredagkväll nu,, eller natt kanske man ska säga, klockan är 23.57. Bara timmar kvar tills jag hoppar på tåget och styr mot Trondheim och ett mycket spännande möte!:)

Jag har jobbat hela veckan, det har gått bra, rätt mycket att göra. Sista arbetsveckan för båda pinglorna, Ida och Pernilla, trist!! Kommer att sakna Idas underbara musik (det är ju jag, Ida å Killers, TTA, Lasse Winnerbäck, Jakob Hellman och massa annat skönt!) och jag kommer att sakna Pernillas sköna stil. Hon kan verkligen bjuda på sig själv, och på senaste har jag skrattat mig dubbelvikt flera gånger under arbetspassen. Sanslöst kul brud!! Men en ny stjärna har redan börjat, Stina, baskettjej som har lovat att ta med mig på matcher med både dam- och herrlaget i höst! Ska bli skoj!:)
I onsdags var det sista middagen med gänget å vi satt kvar efter jobbet och drack i oss 2 flaskor vin innan vi gick på Bishops och åt. Mycket gott, men förvirrad över deras konstiga regler att man inte fick beställa Newcastle när man satt ute, å man fick inte gå in och beställa heller,,,Ibland känns det som att det blir onödigt krångligt och det borde bara dra till sig mer sura miner än nödvändigt. Varför göra det så svårt? Vi gick sen på Marité, men där var det bokstavligen 5 pers,, jag blev inte långvarig,,, Men hur som helst en mycket trevlig kväll!:)

Mina största funderingar går just nu åt till att försöka komma på vad jag ska ha på mig imorgon,, det måste ju innefatta alla eventuella kriterier; snyggt, inte för uppklätt men anpassat till eventuell fest, även anpassat till aktivitet såsom till exempel bowling, inte för varmt, inte för kallt,,, vad sätter man på sig då? Lizas lyxproblem,,, men dom är ju ändå mina,,,

Är avis på min syster som är i Nice just nu. Hääärligt!! Men men, jag ska ju faktist också utomlands imorgon!!:D Å jag har en känsla av att min resa kommer att bli dubbelt så spännande! Kommer att ha söndagkvällen full med att skicka rapporter som utlovat, hihi;), men nånting ska jag ju ha att göra på tågresan hem också. Nu är iallafall biljetten bokad, betalad och hämtad. Och i mitt kylskåp ligger ett 6pack Newcastle och väntar på äventyr!:D

Visit to Trondheim!:D

Nu är det bestämt,, allt utom biljetten bokad! Jag tar tåget till Trondheim på lördag efter jobbet! Ska bli sååå spännande!! Å jag kommer antagligen att vara toknervös, men jag är helt säker på att det kommer att gå finfint! Han har lovat att visa mig runt eftersom jag aldrig har varit där förut, så jag känner mig trygg i det,,,:) Jag har lovat att ta med ett 6pack Newcastle eftersom det tydligen bara finns Newcastle på burk i Norge, å alla vet ju att öl smakar allra bäst på flaska! Få se om ölen blir utdruckna fort som bara den så att vi vågar slappna av sen,,haha! Det kommer nog att vara två nervösa och blyga själar, som är riktigt kaxiga och tuffa på msn, som kommer att mötas på tågstationen,,,hihi! Men hur som helst så längtar jag som fan till lördag!! :) Å dagar är ju till för att fångas, så vem orkar sitta och sitta och vänta på att bli fångad? Ut och fånga själv!!

Maximal otur har fina T upplevt idag! Jag använder en verson av good old Humphrey`s klassiska; Av alla tjejer i alla studentlägenheter i hela stan, var det tvungen att vara hennes granne!!! Helt otroligt. Och jag vet att det gör ontontont, ondare än asbest, och då har jag lyckligtvis inte behövt uppleva det för min egen del,,(än). Jag hoppas att Norrtan gör dig gott under dessa dagar gumman!!

Ikväll somnade jag i soffan en timme, toktrött. Men imorse sprang jag längre än någonsin!:) Orken pendlar under dagen, blev ju uppesittarkväll till halv 3 inatt också. Men det är så värt det!:D 5 dagar kvar nu!!

Sweet words make my day!:D

Min sista någolunda lediga vecka innan skolan börjar,,, jobb bara 2 dagar, och de är avklarade nu, härligt!:)

I söndags började jag mitt nya liv; längre prommisar och slut med glass,,,;) eftersom jag snart inte ätit godis på ett år kan jag ju inte kapa det,,, men det är ju glassen som är min stooooora passion!;) Har förvånat mig själv hur mycket som helst med att upptäcka att jag HAR kondis,, och att jag orkar springa längre än 200 meter,, denna vecka har jag sprungit mer än vad jag någonsin gjort i mitt liv tror jag,,, (det där lät ju lite konstigt, antingen som att jag aldrig sprungit i hela mitt liv, eller som att det enda jag gjort denna vecka är att springa!) Bara lyckan över at jag orkade så mycket mer än jag trodde gjorde nog att jag kunde springa några hundra meter extra,, STOLT!!!:D

Jag är ju vanligtvis en nattuggla, men denna vecka har det blivit sena nätter varje natt,,, men jag har haft väldigt trevligt sällskap på msn, så det har varit ett magpirrande härligt nöje!;) Blir lite fashinerad över att man kan dela samma minnen och att den personen som man delar dem med kommer ihåg dem lika bra (och bättre) som man själv. Kanske gjorde jag ett lika stort intryck på han som han gjorde på mig? Jag skrattar ofta högt vid våra msn-konversationer och det är märkligt att en person kan kännas som densamma han var för 8 år sedan. Men himla kul!! Jag längtar till en kommande Trondheims-tripp!!!

Imorgon bär det iväg till Sundsvall och Ullis 40-års kalas!! Ska bli kanonkul att återse hela gänget igen, alla pinglor samlade på samma ställe! Jag och Karo har ju snickrat ihop ett finfint collage till födelsedagsbarnet som vi är toknöjda över, mycket mycket snyggt!! Att jag limmade ihop mina fingrar några gånger är ju bara en sån sak som man får ta. Superlim bör finnas i var kvinnas hem, användbart till allt!!

Förövrigt är det helt underbart att vara glad och känna att livet är härligt! Efter en dal är det ett måste med en topp!  Det är faktist inte så mycket som behövs för att dagen ska bli strålande. Och fina ord kan göra underverk! Måste bli duktigare på att använda sånna. Komplimanger värmer mer än en kopp choklad en kall vinterdag,,, Förutsättningarna för en bra helg är på topp - I like!:)


Long time,,,;)

Hittade en kontakt från ett liv för länge sen. Facebook är en mötesplats där man kan hitta glömda kontakter, mycket trevligt! Å trevligt blev det! Denna person charmade mig till tusen för många många år sen och så även idag. Meddelanden fram och tillbaka gjorde att jag fastnade framför datorn många timmar,,, men det var det värt!;) Lustigt när en kontakt bara tas upp sådär och samma lättsamma stämning som var då, fortfarande är kvar. Jag som är ruskigt lättflörtad fick en mycket trevlig söndag med många skratt och minnen tillbaks. Även ett löfte om fortsatt kontakt gavs, så det ser jag fram emot!

Annars har helgen varit mycket lugn, massa film har det blivit. Jag som inte tagit mig tid att kolla på film på hur länge som helst har sett hela tre stycken i helgen; i fredags blev det ju "Mars&Venus", igårkväll blev det "Nära och kära" och ikväll "Om ödet får bestämma". Alla lättsamma kärleksdramer med mer eller mindre lyckliga slut, men sköna tidsfördriv iallafall!

Har även läst ut en till bok, min 7e i sommar tror jag, högen som jag byggt upp under våren är på god väg att bli avbetad! Nu avslutade jag Jonas Gardells "Jenny", en otroligt tragisk men viktig historia. Började idag med "Svinalängorna" av Susanna Alakoski. Den har jag hört ska vara riktigt bra, så jag hoppas på det!:)

Lyckades somna ikväll när jag låg och läste (inte av att boken var tråkig) och såklart är jag nu pigg som en lärka, och klockan är halv ett på natten,, men jag är ju alltid pigg vid den här tiden. Borde börja i ett nätverk med nattsuddare,, kanske finns det nån hott kille där som jag kan umgås med på nätterna?;) Eller så lägger jag mig bara å försöker sova helt enkelt,,,;)

Skilda världar

Tillbringade fredagkvällen hos min underbara Erykah, alltid så skoj. Jag tycker att vi träffas alldeles för sällan, men vi har ju båda fullt upp med massa annat så det blir väl bara så. Tyvärr. Men ikväll hade vi styrt upp filmkväll, jag hade med mig den nya norska film som Anna köpt med sig från Oslo till mig, "Mars & Venus" heter den. Har ju blivit som en tradition att när jag har en ny norsk film med mina norska favvisskådisar så är det med Erykah och Peter jag ser den. Erykah stog vid grillen när jag kom å det blev en god middag med grillat kött, potatiskroketter, sås och sallad. Riktigt gott!:) Filmen var också riktigt bra, tragisk delvis, men bjöd även på några stora skrattsalvor!:)

Erykahs mage växer för varje vecka, tyckte att den blivit större bara sen jag träffade henne i onsdags,,;) å hon är så himla fiiiin!! När/om jag blir gravid nån gång i livet hoppas jag verkligen att jag får se ut som henne,, bara en fin mage, å inte ett dugg gravidtjock nån annan stans, hon är grymt vacker!! Nu är det bara 2 månader kvar, tiden har gått så otroligt fort! Tyckte att det var nyss hon berättade nyheten, å snart ska bäbisen komma ut till världen. Ska bli så spännande! Så de är ju mitt uppe i tokplanerar tagen nu, barnvagnen och barnsängen är inhandlad, bilbarnstolen är beställd,,, så mycket att tänka på och så mycket att köpa! Ett annat av deras kompispar kom på besök och de har en son som inte ens är ett år, så det blev mycket bilbarnstolprat, och sen köpa hus-prat, E&P bor ju så fint och har verkligen så mycket klart i livet. Det livet är verkligen 100 år ifrån mig. Jag tänker på mig själv som inte ens har ett förstahandskontrakt på den lägenheten som jag bor i,,, okej att jag har kommit en bra bit på min utbildning och jag vet ju inte ens vart jag vill bo sen när jag blir klar, men det är verkligen skilda världar vi lever i. Mina vardagliga viktiga saker består ju av att hoppas att solen ska skina, vilka som är inloggade på msn och vad jag ska ha på mig på krogen på lördag,,, (usch vad hemskt det där lät,,,!) E&P planerar just nu för ett kommande barn samtidigt som de renoverar deras hus. Men Erykah är min absolut bästa vän, och jag älskar att vara hos dem i deras fina hus och sola på deras gräsmatta och gosa med deras hund. Jag säger ändå inte att jag vill ha det livet. Visst i framtiden vill jag säkert det, men inte just nu. Samtidigt tror jag att en av anledningarna till att jag trivs så bra hemma hos dom är stabiliteten och säkerheten där. Jag blir glad av att se sån lycka och trygghet, jag som är romantik-sucker och alltid vill ha lyckliga slut,,;) Då kan det ibland kännas lite vemodigt att komma hem till sin egen lilla lya och känna att det ändå är något som saknas. Jag får väl lägga mig i min stora säng å drömma om vad det nu kan vara,,;)

Summertiiime!:D

Äntligen lyser solen över stan, och inte lite heller! Gassande solsken och många varma grader - I like!! Detta har jag väntat länge på, och turen känns ju helt otrolig när man lyckas pricka in ledighet under just dessa solfyllda dagar! Får man önska sig mer saker också?;)

Anna åkte hem idag. Tråkigt!! Vi hann med en utgång på Marité i lördags, där små galna Anna-saker hände som vi kunde skratta gott åt på söndagen. Du är bäst gumman! Haha! Söndagen blev det filmkväll med tokroliga "Mina jag och Irene" samt 2 byttor Häagen Dazs som Anna köpte med sig,, mums! En ny smak som var to die for!!! Macadamia nut brittle är smaken som jag rekomenderar till alla som vill ha en stunds njutning, med risk att bli beroende,,,

Måndag och tisdag har varit soldagar i parken, varmtvarmtvarmt men så skööönt! Härligt att få bättra på den så kallade bränna som man inte har haft denna sommar! Jag å Karo tog en match minigolf (äääntligen, har ju sagt hela sommaren att vi skulle spela!) i badhusparken igårkväll. Stolt kan jag meddela att jag gick segrande ur den striden!:) Dock var banorna alldeles för enkla, vi var lite missnöjda och hade hoppats på större banmotstånd. Men vi ska kolla upp banorna vid campus å se om de kanske är en större utmaning. Ikväll ska vi spela volleyboll! Det har vi inte heller gjort på hela sommaren, och är verkligen på tiden! Vi hoppas dock bara på att vi får ihop tillräckligt med folk för två lag, men Anna och Jesper har lovat att ställa upp iallaf!

En annan sak som jag gillar med solen och värmen är att folk inte har på sig lika mycket kläder som vanligt. Nu har de börjat bygga byggnadsställningarna utnaför mitt hus, nyktra människor denna gång,,, å idag när jag gick förbi, stor två barbröstade byggnadsställningsbygggare och pusslade ihop ställningar rätt utanför min dörr,, I like!;) Ser fram emot mer som solen och sommaren har att erbjuda! För övrigt är jag helt addicted av vattenmelon,,, gottgottgott!

Å tillsist lite grattis:
♥ Maria Ly fyllde 26 år igår!! Grattis gumman! Saknar dig å Oslo!!
♥ Ulli fyller 40 år imorgon!! Hipp hipp hurra! Ser fram emot festen nästa helg!!

Tänkvärda ord en lördag som denna!

Jag fick ett mail av en kompis:


"Tänk dig att det finns en bank som varje morgon sätter in 86 400 kronor på ditt konto. Det är inget fel. Insättningarna är lagliga och korrekt gjorda av en otroligt rik välgörare. Men banken verifierar inte pengarna till nästa dag. Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna från ditt konto. Vad skulle du göra i ett sådant tillfälle? Självklart hade du använt alla pengarna den dagen de sattes in på ditt konto, dag efter dag. Och det roliga är att alla har vi ett sådant konto! Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto eftersom namnet på kontot är TID.
Varje dag blir du utrustad med 86 400 sekunder. Varje natt försvinner all den tid du inte utnyttjat. Ingenting blir överfört till nästa dag, och du kan aldrig använda något i förskott. Varenda dag startas ett nytt konto för dig. Varenda natt försvinner obrukad tid. Om du inte nyttjar dagens insättning så är det enbart ditt fel. Det finns ingen väg tillbaka. Du kan inte övertrassera kontot i morgon! Du måste leva i nuet och förbruka dagens insättning. Investera tiden smart så att du får bästa möjliga avkastning i form av hälsa, lycka och framgång.
Tiden går. Gör det bästa av dagen idag!

För att förstå värdet av ett ÅR, fråga en student som missade examen.
För att förstå värdet av en MÅNAD, fråga en mor som fått ett barn för tidigt.
För att förstå värdet av en VECKA, fråga redaktören på en veckotidning.
För att förstå värdet av en TIMME, fråga de nyförälskade som väntar på att träffas.
För att förstå värdet av en MINUT, fråga hon som kom för sent till flyget.
För att förstå värdet av en SEKUND, fråga hon som precis lyckats undkomma en bilolycka.
För att förstå värdet av en MILLISEKUND, fråga hon som kom tvåa i OS.

Värdesätt vartenda ögonblick och värdesätt det ändå mer när du delar det med en person som betyder mycket för dig, så mycket att du just delar din tid med denna person. Och tänk på att tiden inte väntar på någon.

Gårdagen är historia.
Morgondagen är ett mysterium.
Dagen idag är en gåva.
Det är därför den kallas för nuet."

Väldigt tänkvärda ord tycker jag! Och så är det ju verkligen, varje sekund som vi inte använder försvinner och vi får den aldrig tillbaka, och vem vill ångra att man inte utnyttjade sitt livs tid när man blir gammal?

Därför ska jag carpe denna lördag med att umgås med min underbara Anna som kommit hit på en visit från Oslo. Vi ska ta på oss klänningarna, blanda bubbeldrinkar och gå på Marité och dansa loss! Trots min förkylning och kraxande, och att solen inte lyser lika mycket idag som väderpresentatören utlovade, har jag en bra magkänsla, och äventyr med Anna är ju alltid gaaaalet kul där vad som helst kan hända!!:D


I´ve been Simpsonized!!

Gårdagens roligaste tidsfördriv hittade jag på www.simpsonizeme.com. Där kan man bli en egen simpsonkaraktär, man laddar bara upp ett foto och bestämmer lite hur man vill ha frillan å ögonen å sånt. Man får även välja om man vill vara simpsons-gul eller någon annan etnicitet. Jag valde såklart att bli simpsons-gul! Här kommer mitt resultat: 

                                           
                                           Liza Simpson;)

För övrigt har jag blivit förkyld, är snorig med halsont å matt i kroppen, inte så mycket energi att jobba, men klart att man går dit och ler ändå,,, tur är att Ida har med sig sin underbara musik så att vi kan njuta av Killers, Winnerbäck, Tough Alliance mfl om dagarna! Räddningen! Är ständigt trött också,, kan ju bero på att min nattsömn blir störd av att fylleskallar försöker bygga byggnadsställningar utanför min balkong klockan ett på natten,,,

Ikväll blir det soffkväll framför tv´n under mitt tjocka täcke! Det är jag värd efter skogsterrrängprommis med Linda i en timme!;)

Dagens bra:
♥ Anna åker från Oslo ikväll, kommer till stan imorg! Jippi!!!
♥ Min syster Mia fyller 30 imorg!! Hipp hipp hurra till världens bästa syster!!!
och till sist (men absolut inte minst!)
♥ Dagens största å längsta kram till underbara Erykah som alltid är bäst! Älskar dig vännen mestmestmest!!!

RSS 2.0