Hej Öset, mitt vinterland!

Ja nu har första snön (jag räknar inte med det snöblandade blasket som kom för nån vecka sen, jag sov när det föll och sov när det smälte bort!) kommit till Öset. Å den ligger kvar från igår så staden är fläckvis vit och därmed ännu halare än vanligt. Dock med en lite mysigare känsla än innan snön föll. Snö ÄR mysigt. Iallafall så länge man har möjlighet att välja att ta del av den eller inte.

Hektisk helg i Sthlm i helgen, tapasmidag med Emma på fredagen, trångt, stökigt, maxvolym, men gott, mysigt och härligt!:) Saknar Valle och de varma sommarkvällarna vid katedralen...:) Lördagen var full av handling inför söndagen, fika med Carin, tårtbakning och såklart gosning med söt-Emil! Söndagen var en väldigt lång dag, uppe i ottan och bakade tårtor, garnerade tårtor, åt tårt-smet och fixade inför Emils dop. Allt gick fint, även om inte Emil verkade tycka att det var så kul att döpas...;) Efter 7-8 tårtbitar i magen sov man sen som en stock...

På måndagen flög jag på en blixtvisit till Underbara Oslo!:) Somvanligt alltid lika skoj att återse staden! Först work, sen play: Hells Kitchen-pizzamiddag med Anna å sen Fatso på bio. En helt perfekt film kvällen till ära, och jag måste väl säga att det finns hopp för alla, haha! 
Tisdagens Oslo-timmar blev spenderade på Delicatessen och Oslo City. Sen i Karins soffa med indiskt och Bonderomantikk!:) Tåget tog mig till Trondheim och senare Öset och tentaskrivande. 

Två veckor kvar i Öset för min del nu. Först hägrar som sagt en tenta, men samtidigt värdefulla fikadejter med alla kära vänner här i stan. Kommer att bli två intensiva men roliga veckor!:) Jag gissar att snön kommer att ligga kvar hela tiden!

  

Wanna play with me?

Igår var jag på en bokhandel här i Öset. Jag fastnade framme vid kassan där de hade massa skojjiga partylekar, typ uppdragskort ("luta din kind mot alla flata ytor på festen i några sekunder") och utmaningskort ("skicka ett sms till två personer där du skriver 'Tack för sist, snygging! God damn, vilken jäkla åktur!! När ska vi göra om det?'"). Iallafall, när jag stog där och skrattade lite för mig själv åt alla roliga tokigheter kommer det fram en kille som jobbar där. Han meddelar att de snart får in ett nytt partyspel, han hade precis hört chefen beställa det. Det skulle vara samma typ, men lite mer intimt. Lite mer anspelning på sex. Å det skulle komma om inte alltför länge. Sen gick han.
Jag stog kvar och undrade vad han egentligen ville säga. Att jag skulle köpa spelet när det kom? Eller att han ville spela det med mig? Hmm...

Beliver it or not...

men idag ær jag fan i mig bakis... Søndagsutgång med Anna på Delicatessen, Trancher, Dr Jekyll och till sist John´s har tagit musten ur mig totalt. Eller så kanske det ær en kombination av fredagen på Internasjonalen, Robbin E och John´s, en lørdag med inflyttningsfest och Café 33 och den ovannæmnda søndagen som har stællt till det? Jaja, men en Villa Paradiso-pizza och sen slapp i soffan med glass har varit en fin kur idag. Jag ær glad att jag tackade nej till efterfesten på Radisson, æven om Trondheimsguttarna var søta. Moral ibland alltså!:)

Det ær heeeelt underbart att vara tillbaks i stan. Superskoj att træffa alla igen och jag koser mig skikkeligt i høst-Oslo! Bara en månad till i Øset innan jag får komma hit, kommer att gå supersnabbt!  Nu ska jag fortsætta horisontallæget i soffan hos Karin och vara helt politiskt korrekt bakis!:)

Halvtid!

Japp, nu har det gått till halvtid på min tid här i höst-Öset! Å fort har det gått också! Dagarna flyger fram i ett rasande tempo. Onsdag idag, tyckte nyss att det var helg...

MEN! Som halvtidsvila tänkte jag ta en resa hem till Underbara Oslo! 6 hela dagar med norsk atmosfär, alla mina underbara pinglor, Delicatessen, John´s, Deli De Lucas bakverk... say no more! Pricken över i:et är dessutom att Ben&Jerry har kommit till Oslo!! Bättre sent än aldrig, men nu är i princip staden komplett! Vad mer kan man begära nu?(Förutom smaksatt keso då förstås...)  

Sen sist har det pluggats, tränats och jobbats lite. Lördagen bjöd på middag med Rut:iga brudar och sen ölhävarspel på södragrön. Dock försvann själva tanken och själen med själva ölhävandet då ingen var på humör för just det. Resulterade mest i en ofantlig mättnadskänsla. Ett besök på Olles som var folktomt men ändå bjöd på fina saker. Konstaterat efter lördagen är iallafall att det ÄR Plaza som gäller här i stan!

Ikväll är det packning, benvaxning och vininköpande som står på schemat. Imorgon kväll har jag 3 timmar i mysiga Trondheim innan nattåget tar mig till Underbara Oslo där jag får vakna på fredag morgon. Helt enkelt nydligt!:D

I ljusskenet av flitens lampa...

Ja, duktig som få är jag för tillfället. Studentlitteraturens blad ryker i den takt som jag läser, understryker, antecknar och bläddrar vidare. Mellan tvångsomhändertagningar, resilience och social pedagogik så springs det på Fristilen i ett härligt tempo och jag svettas som aldrig förr... Härligt, härligt!:)

Det är väl det jag tänker att jag vill ägna min återhämtningsvecka till, efter att Underbara Anna gjort ett gästinhopp i Öset. Efter 8 timmars after work på fredagen och en galen tjejmiddag med lika galna tjejer på lördagen, är det behövligt med lite återhämtning!:) Men det var ändå jag och Anna som var av det starkare virket i lördags, då endast 50% av hela tjejgänget tog sig ut. Vissa somnade några timmar för tidigt, mådde mindre bra eller var lite väl blöt om fötterna efter förfesten. Istället hade jag den snyggaste accessoaren i form av en väldigt hipp hästbrosch, och Anna hade kvällens snyggaste sminkning. Tidigare hade vi undersökt hur mycket som egentligen får plats innanför kläderna, exakt hur hotta ridhandskar är, och om chipspåsar är brandfarliga. Det är dom. Och resultatet blir även att chipsen kan smaka lite bränt. Men hur som helst så gick vi efter världshistoriens dyraste taxiresa på Bishops, drack våra Winter Warmers och fortsatte viktiga diskussioner från fredagen innan Mack:en och hemgång. 
Underbara Anna reste hem till lika Underbara Oslo i tisdags, och jag längtar tills nästa fredag då jag ska dricka irish på Sudöst i den sena nattimmen:).  

För övrigt...
... läser jag i Superseriösa Blaskan att längden vid födseln kan påverka cancerrisken, och att pizza skyddar mot hudcancer (fast egentligen var det tomatsåsen och olivoljan...). Forskningens vägar äro oändliga. Känns lovande inför min egna forskning om några veckor...
 

RSS 2.0