Nattugglande

Ibland har man mindre till liv än vanligt. Som ikväll till exempel, skippade trevlig soppa för läsning inför seminarie nästa vecka istället. Var dessutom tvungen att sova middag eftersom sömnen inatt inte blev så många timmar som önskat. Middags-nappen var planerad till 40 minuter, men snoozningarna blev många och sen en olycksalig "råkade trycka av alarmet istället för att snooza vidare,,," så jag sov i 1,5 timme istället. Men shit vad skönt det var!! Anledningen till de mindre antal sömntimmarna inatt hette Nation igår kväll. Lite oplanerat, men eftersom jag hade blivit tilldelat ett fluffigt Minttu-nyckelband med tillhörande fribiljett på förra nationen var det väl inte så mycket att fundera på egentligen!;) Men eftersom pluggschemat är bizzy blev det en kort sväng på förfesten hos Alex med Vix Scofield innan vi intog Marité. Dock var vi nästan ensamma på stället när vi kom,, så det var ju mindre skoj. Men men, sånt brukar ju alltid ordna upp sig och det ramlade in lite mer folk snart. Vi tillbringade den största delen på dansgolvet som dom dancing queens vi är. Jag fick även leka relationsexpert (där jag fick fina komplimanger för mina råd), och prata norska under kvällen. Jag tror att jag lyckades lura människan att jag var från Norge. Jag är gymm på norska!!;)

Hade ett sötsug alabama när jag gick och handlade, så köpte upp mig på en ask pepparkakor, så sjukt gott! Men de var lite brända i kanterna så jag blev lite besviken! Dock ska Den Bästa Gruppen ha glögg-papparkake-lussebullekväll imorgon för att fira vårat stora vackra A. Å det ska bli mycket trevligt och gott!:)

Övriga saker att tillägga är att my man Z fixade Inters seger mot Fenerbache i CL igår, och Kent har anonserat om nya konsertdatum nästa år. 28 februari ska jag å Helleny se dom på plats i E-town!! Tjohooo!!!!:D

Hate to say I told you so,,,;D

Då var det bevisat då! Bästa Gruppen ÄR Bästa Gruppen! Mina egna hyllningar blev bekräftade idag när betyget trillade in! Kan ju börja med att förklara vårat nya betygssystem där A och B utgör det gamla VG (A är ju super-VG eller snarare MVG skulle jag vilja påstå!), C-E är G och Fx och F är underkänt på olika nivåer. Blev meddelade att det endast var 6 stjärnor som fått betyger A, å det var ju alltså vi sex stjärnor i Den Bästa Gruppen!!!:D Tjohooo! Så skönt att ha det klart nu och att känna rättvisans söta segerdryck eftersom det var så uppenbart vilka som var bäst! Vi sträcker på oss ännu mer!!:D

Har i lyckoruset inte prioriterat att plugga, vilket jag borde gjort nu i några timmar,, men ska snaaaaart ta tag i Klinisk Psykiatri, Katastrofpsykologi, Sexuella övergrepp mot flickor och pojkar,,, och diverse litteratur om Aspergers Syndrom samt Miljöterapi. Samt att skriva ett inlägg om Traumabegreppet. Det kostar att ligga på topp å läsa dubbla kurser,, jag efterlyser än en gång fler timmar per dygn!

Ska damma av mina gamla pokerkunskaper och sätta igång med hårdträningen. Har nämligen fått en utmaning som jag inte tänker backa på. Jag har en del att ta igen, men jag tänker inte förlora byxorna så lätt som du tror!!:P Haha!

En drinkblandande sexologs helg.

Att denna stad börjar bli alltför liten är ju bara ett faktum! Helgens äventyr har inte direkt bidragit till att känslan har minskat, tvärtom! Nackdelarna med att bo i en mindre stad blir påtagliga ibland,,,

Efter en mycket pluggig vecka med alldeles för lite tid blev det en trevlig fredagkväll med Karo, Helleny och diverse drycker. Helgen måste ju firas på ett eller annat sätt, planerat eller oplanerat! Även om man inte är ledig på helgen så har man ändå den sköna fredagskänslan att det är lite mer avslappnat än dagarna innan. Har man dessutom varit duktig och läst Psykotraumatologi hela dagen får man ju unna sig ett eller flera glas rött med gott samvete!;)

Lördagen var sedan länge planerat med Buzz, Singstar och fest hemme hos Lina på lower east side av Södragrön. Tyvärr föll våra planer med det faktum att de inte hyr ut dessa spel, utan bara säljer dem. Vilka partydödare! Vi åtgärdade detta istället med att plocka in våran egna trubadur som underhöll oss hela kvällen med strålande resultat. Vi roade oss även med klapplekar där vi alla gestaltade varsitt djur. Jag var en häst. Smidigheten i att gnägga "iiihhhh" eller "gnägg-gnägg" provades. Jag gillade dock det första bäst.

En gammal bekant som vi kan kalla Herr Dunk bjöds in och jag plockade fram mina bartenderkunskaper. Alla vet ju dessutom att det är frukten man blir full av, så den avnjöts glatt av alla festdeltagare.

Helgen till ära var det nyöppning på O´Learys och dit skulle vi ju såklart! Kö i många långa minuter och sen ett stort projekt att tränga sig igenom hela lokalen eftersom vi ville spara tid att slippa stå i garderobskö då vi fick information att den andra garderoben var snabbare. Dock var det ett tydligt bristande samarbete garderoberna emellan när det visade sig att denna garderob var full, och vi fick snällt men lite surt plöja oss igenom lokalen igen (dock inte utan att garderobssnärtan fick höra att de borde installera telefoner garderoberna emellan så att de kunde kommunicera bättre med varandra!) till den första garderoben där de hade ett fasligt växelproblem. Hur är det möjligt att vara så oförberedd på att folk inte har jämna pengar?!
Klockan var mycket när vi kom in och tiden flög iväg. Favvisölen var till våran besvikelse slut, detta undrar vi hur det kan vara möjligt när det bara är jag och Karo som dricker den,, och substitutet fick jag senare krama ur lillklänningen, eftersom i all trängsel och efter en smidig vurpa hamnade glasets innehåll där istället. Suck! Mina förhoppningar om att få det trevlans mysigt grusades när det inte gick att spåra upp en enda snygging på stället. Vart dessa höll hus kan jag bara drömma om,,,
Istället styrde vi våran kosa till kebeben för intag av dagens vitlökshalt. En trängsel i kön skulle kompenseras med 20 riksdaler, jag tackade nej. Och jag vet inte hur ofta och tydligt man måste säga att man vill ha mycket sallad och många tomater för att det ska fastna,, Många tomater=en extra tomatskiva i tillägg till den enda på en standardtallrik,,, vad är då lite tomater? Jag vägrar ge upp, en vacker dag (natt?) ska jag bli nöjd med tomatmängden på min tallrik!
Efter diskussioner om vi skulle ha filmvisning av Den Bästa Filmen, där vi kom fram till att vi inte skulle ha det hos mig iallafall, (Det kan vara möjligt att det blev filmvisning någon annanstans, men detta låter jag vara osagt, haha!) så det blev istället hem och sova. Något som känns som en bra idé så här i efterhand!:) Jag blev väckt imorse vid 10 av ett telefonsamtal där stadsnätet knöts ihop ännu mer och jag var tvungen att ringa till personen samtalet gällde och informera henne att hon inte borde öppna dörren om hon inte visste heeeelt säkert vem som stog utanför,, dags att lämna stan nu? Galet och sjukt! Å som folk håller på! Man blir ju helt brydd!

Denna söndag har inneburit utförande av sysslor som varit uppskjutna ett tag. Tvätt var prioriterat då jag struntade i det i fredags. Ett dåligt beslut upptäckte jag på lördagen då en viss del av partystassen skulle på och det inte fanns några som kvalificerade sig som lämpliga. Mycket dålig planering! Pluggningen har också varit ett måste. Mina strukturerade plugg-listor har inte blivit så avbetade som de borde. Dock är kvällen ung och jag vet ju själv att jag kommer att bli sittande uppe en bit in på morgondagen som vanligt!:) Det som känns som det största projektet är det enorma diskberg som växer sig större i köket,,, känns ofantligt tungt att ta itu med detta och jag är så tacksam att jag har ett separat kök som gör att jag lite smidigt kan glömma bort vad som väntar mig där inne,,,

För övrigt så var jag en helt strålande sexolog i tisdags då tjejgruppen hade Tema: Sex! Så sjukt roligt att prata sex med 14 åringar! Jag skrattade riktigt mycket. Så roliga brudar! Det som vi samtalsledare inte själv hade svar på (är det möjligt?) ska uppdateras till tisdag då alla obesvarade frågor ska komma till klarhet! Fram för mer sexprat bland folket!!!


EM 2008 here we come!!!:D

Ja ikväll var då det nervpirrande avgörandet om vi skulle få njuta av en fotbollsEM-sommar 2008 eller inte. Såklart satt jag bänkad framför Karos sprillans nya platta HD-tv tillsammans med tvinnehavaren själv, Sanna och Jocke. Glass och chips stod på menyn och matchen kunde börja! Jubel blev det på en gång när Zlatan passade Allbäck som styrde in den redan i första minuten! Lite mer nervöst blev det när ställningen senare stog 1-1, klantigt och onödigt! Men Källström och Ljungberg fixade 2-1 och EM var räddat! Våran livlina på Gran Canaria-Spanien gjorde ju även sitt jobb och besegrade NordIrland med 1-0. (Undrar vilka sura miner som nu utspelar sig over there,,, hihi!) Ser fram emot en underbar fotbollssommar 2008!!:D

Så till kvällens intervju:

"-Zlatan, berätta hur det känns att efter denna seger få åka jetflyg upp till din fru Liza i Ösd och fira segern med guldbollar, champange och mys?"

image22
                                     Yea baby, yeaaaa!!

I Kungliga Hufvudstaden med Kentarna!:D

Så var man på hemmaplan igen efter en uuunderbar helg i hufvudstaden. Jag tog mig med lite möda upp i fredags och flög iväg söderut. Fick hämtning på flygplatsen av den snällaste syster-pojkvännen! Sen blev det en stunds vila och lite pluggning (ingen rast - ingen ro,,) innan folket kom hem från jobbet. Helgens första Kent-konsert stog på schemat och vi begav oss till Annexet. Mötte upp Helleny, Karin & Anton och resten av Kristinehamns-gänget som alla hade tagit sig till Sthlm till Kents ära! Våran kontakt på insidan meddelade att det inte skulle bli något förband, så vi stog på plats och väntade tålmodigt kl 19,30. Å punktiga (eller börjar de bli gamla?!) steg de upp på scenen kl 20. Vy från ett luftslott fick inleda konserten, underbartunderbartunderbart!!! Efter det kom Berlin, Max 500, En timme en minut, Columbus, Generation Ex, Gravitation, LSD, någon? Ingenting, Ensammast i Sverige, Pojken med hålet i handen, Romeo återvänder ensam, Elefanter, Nihilisten, 747 mfl mfl. Å till min stora lycka avslutades konserten med Mannen i den vita hatten,,, den underbaraste och vackraste låten som finns i hela världen! Trots en kanonspelning måste jag ändå säga att den vanliga Kent-känslan saknades och det kändes lite stelt och nervöst. Men eftersom det var hemmaplan-premiär så kanske det inte var så konstigt?
Iallafall drog vi efter konserten till söder för att gratta en mycket gammal 35-åring (hahaha!!!) och dricka öl. En mycket trevlig kväll i trevligt sällskap! Vi slöt sen upp med Ösd-gänget på grannpuben innan vi åkte hem.
Lördagen tillbringades på stan med syster och Cissi. Yoghurtglass i Gallerian förgyllde våran dag och lite shopping hann jag också med. Alltid trevligt!:)
På lördagkvällen stog Kentkonserten nr 2 på schemat. Denna gång placerade vi oss strategiskt på Annexets läktare och hade då perfekt utsikt över hela scenen. (Lilla 165cm-Liza hade inte fått med sig allt som hände på scenen på fredagkvällen,,,) Lördagen till ära hade jag dessutom lånat systers slampklackar! Denna kväll var det en heeeelt annan känsla som Kentarna levererade!!! Märktes på en gång! Underbar konsert med kraft och kärlek i! Låtlistan skiftade lite, ikväll spelades 10 minuter (för mig själv), 400 slag, Vinter02, Saker man ser och Ansgar&Evelyne. Å såklart blev det lika underbar avslutning med Bästa Låten Forever! :D Tack grabbar för en magisk helg!
Efter konserten skulle vi möta upp Helleny&c/o, men det var bokstavligen 100 meter kö utanför Golden Hits, så vi gick på Anglais och drack snygga och goda drinkar istället. En tredjedel försvann på Anchor och jag å Mia satt kvar ett tag till innan vi traskade hemmåt vid halv 2 tiden. Hemma hade vi dock efterfest med korv i stort bröd från macken och gamla underbara Kent låtar.
På söndagen tog jag t-banan ut till Kärrtorp och hälsade på underbaraunderbara Emma! Fick se hennes mysiga och fina lya och skvallra över en fruktsallad tillsammans med Emma nr2 och Johanna som det också var kalaskul att träffa!!:D Båda Emmorna hade varsin date på kvällen och vi åkte samma t-bana in till city. Till min och Emma nr2´s förtjusning skulle Emmas date hoppa på vårat tåg och vi avhandlade snabbt olika planer som: att hälsa med hand eller inte? Vilka samtalsämnen? Kramas eller inte kramas? Hur stor är egentligen världens största dunjacka? (denna fråga leddes automatiskt vidare till om jag skulle tryckas upp mot rutan eftersom dunjackan skulle vara så stor,,,) Och till sist, vad skulle vi göra om någon annan satte sig på platsen som var avsatt för daten?! Precis när vi avhandlade den frågan kom en liten knattetjej utan föräldrar och krängde sig upp på sätet,,, och vi greps lite snabbt av panik, men situationen löste sig snabbt och smidigt som tur var. Och allt gick dessutom väldigt smidigt och bra när daten väl hoppade på. Jag rymdes bredvid dunjackan och inga andra pinsamheter inträffade!;)
Jag åkte hem till Öfvre Östermalm och jag och syster gick på Ciao Ciao och handlade pizza (egentligen bara för att spana på snyggingen,, pizzan var en bonus!) å sen hyrde vi film, köpte chips och glass och gick hem till soffan. En alldeles underbar slapp-söndag med andra ord!:)
Flög hem till Ösd på måndag förmiddag. Dagens Lassie-möte blev att jag åkte samma plan som en gammal norsk skidkung. Nästan att det slog min flygning med No Doubt mellan London och Sthlm 2002,, men bara nästan,,;) hihi!
Så nu är det över, det man sett fram emot i flera långa månader! Från nervöst biljett-beställande i juli till allsång och hjärtbultande lycka på Annexet i helgen,,, aaaaaah,, det är ju bara så underbart!!!

Men ingen är där när vi vänder oss om Jag undviker så skickligt ämnen som leder någonstans Du är tätt vid min rygg äntligen somnar du om Det svider till i mina ögon när musiken tar slut igen Har du tänkt på att vi nästan aldrig lyfter vår blick från marken Mot den svarta rymden ovanför molnen...

Leaving on a jetplane,,,

Min flygbuss går om 3 timmar,, så bra att jag har varit ute å dansat å druckit öl tills nu då,,, har inte ens packat klart! Men plus i kanten är ju att jag har fått sett hottaste badpojken och träffat andra underbara vänner, så det får ju vara värt det! Kandy Robinson Särman :) ska ju ringa och väcka mig snart,, å jag har två andra klockor redo,, å Biljetterna är nerpackade, så jag har ju faktist läget under kontroll!
Stockholm och Kent - here I come!!

GULDET ÄR HEMMA!!

My man gjorde rent hus i hans kategorier igår på Fotbollsgalan å tog hem priset för Bästa Forward samt Guldbollen! Guldbollen för andra året dessutom,,;) Men jag hade ju redan gjort plats i bokhyllan så nu är guldet hemma!!:D Du är bäst darling!!! Puss på dig å dina gyllene bollar!!

image21
                                            Golden Hotstuff!!!

Så går en helg från våra liv och kommer aldrig åter,,,

Så har en helg mellan två kurser flygit iväg igen,, tiden går så otroligt fort! Men helgen har varit skön och rolig med fest, jobb, spel och massa underbara vänner!:)
Torsdagen blev det en sväng på soppan där det dock var toklite folk. Vi gissade på dels att det var dagen innan tenta för många och dels att det var Forum i Vemdalen. Vi hade ju också en uppgift att lämna in: den avslutande analysen på våran grupprocess. Den Bästa Gruppen var analyserad totalt av oss medlemmar, och varje individuellt resultat lämnades in på fredagen. Nu väntar vi bara med spänning på betyget!:)
Fredagkvällen blev det en pava rödvin och spelkväll hos Vikkan med tjejerna och 2 killar för de som är ihop. Man spelar helt enkelt alldeles för lite sällskapsspel för det är ju så himla kul egentligen! Kvällens spel blev "med andra ord" samt ett annat spel där vi skulle illustrera med charader, modellera, rita eller ge ledord. Modelleran blev väldigt populär och det byggdes sniglar, snoppar, skalman, lille-skutt och diverse annat med den. När kvällen var slut hos Vikkan hookade jag upp med Soffan och Gabbi från jobbet istället. Vi gick en sväng på Bishops. Rätt lite folk, och jag var lugn, men trevligt ändå. Har blivit bästis med vakten här också,, han som tidigare gav kommentarer som "Inte ni igen,," när man kom var nu supertjenis och bästa polaren,, ibland blir man ju förvånad,, Jag som inte gjorde några barinköp fick en drink skickad till mig från ett annat bord i lokalen. Det visade sig vara en kille som ville hjälpa sin kompis att ragga, och bjöd därmed mig på en drink i å kompisens vägnar. En trevlig gest, men de var nog inte en dag över 19 kändes det som. Men såklart var jag trevlig och gick och tackade!:)
Lördagen blev det jobb hela dagen och sen kom Helleny hit och år falaffel med mig. Planen var att gå på en fest där en kompis till Helleny från E-town var. Vi tänkte bara stanna ett litet tag, men det ombestämde vi väldigt fort då det visade sig att festen var full av söta pojkar!:D Så det blev många nya bekantskaper och mycket fint att titta på, väldigt väldigt trevligt! Hihi! Sen skulle vi försöka vara ansvarsfulla studenter och inte betala in oss på O´Learys, så vi gick til Gotland först där resten av klassen var. Men eftersom det var några ur sällskapet där som skulle in på O bestämde jag mig för att trotsa det ansvarsfulla och gå på O istället! Svårövertalad? Nej inte alls! Där hookade jag upp med förfestpojkarna igen och det blev en massa dans (hade ju lovat på förfesten att jag var dansgolvstjejen för kvällen,,) av tiden som var kvar.
Vi hade ju kommit överens om att det skulle bli en efterfest med filmvisning eftersom jag å Helleny höjt våran eminenta film till skyarna på förfesten,och först intog vi McD efter krogen. Där diskuterades vad en Personalvetare egentligen gjorde,, det lustiga var att personen som läste 5e terminen PA inte hade en susning om vad han gjorde för ngt,, vi kom fram till att Socionom var ett glasklart yrke! Men efterfesten gick i stöpet då pojkarna tydligen tappade intresset för filmvisningen,, eller var det något annat? Situationen blev rätt knäpp, å jag å Helleny gick hem och sov istället. 
Idag söndag har det varit Fars Dag, och detta firades med far på restaurang. Trevligt trevligt. Jag passade på att gratulera en nybakt pappa som fick fira fars dag redan efter en vecka.:) Kvällen tillbringades hos Helleny med filmvisning. Två hotta hunks gjorde min kväll i The Boondock Saints, så nu kan jag lägga mig och sova belåten!;)

Nu börjar mitt tokambitiösa liv i 5 veckor där flitens lampa (eller var det sliten slampa?) ska lysa konstant! Jag ska nämligen läsa dubbla kurser: Överlevare från trauma och övergrepp, och Socialpsykiatri. Så nu är det tokseriöst från dag ett som gäller! Ska vara flitiga Liza dygnet runt!:) Försöka går ju iallafall!

En trevlig sak med vinter:
Alpina världscupen har nu dragit igång, och jag njuter av Bode Miller, Snyggmark och gänget! Ska bli många trevliga stunder framför tv´n framöver. Jag har ju fortfarande mitt drömyrke i lårmassör åt grabbarna! Haha! 

Dagens rekomendation:
Till Helleny att ta efter Karos mobildokumenterande om saker som är värda att komma ihåg dagen efter en krogrunda. Är ju alltid så himla mycket som ska bloggas om,, vore ju bara en fördel om man kom ihåg allt dagen efter, för det var ju så himla kul när det hände,,;)  

Proud Liza!:)

Jag är stolt så stolt!! Över mig själv och över min eminenta grupp Den Bästa Gruppen!!
Vi har nu suttit i några veckor med grupparbete. Från luddiga idéer till ett gott samarbete, amatörfilmning, redigering, låtval och slutligen en färdig film, en powerpointpresention och världens bästa redovisning! Å jäklar vad bra det blev!! Har aldrig varit så nöjd med ett grupparbete förut! Allt har verkligen flytit på klockrent och vi har skrattat och gråtit ihop,, (tårarna har dock varit skrattårar på grund av den galna men bästa filmen vi fick till,,hihi!)
Kändes så otroligt bra att redovisa ett grupparbete som man hade full koll på och dessutom kände var riktigt riktigt bra! Välarbetat och genomtänkt, med diverse komiska inslag dessutom! De 2 timmarna som vi hade till förfogande flög iväg! Å det var så sjukt kul att se filmen på den stora duken i F229! Den är ju bara grymt bra med så grymt bra och passande musik!:D (Kent, TSOOL, Gasolin, Parishers, Nationalteatern, S.I.L,,, behöver jag säga mer?!;))
Att gensvaret från examinerande lärare var heeeelt ok ;) gjorde ju inte saken sämre. Jag tror att hela gruppen svävade en halvmeter över marken igår efter våran lyckade redovisning! Å med all rätt! Vi var bäst!! Vårat gruppnamn Den Bästa Gruppen har inte varit felande, så enkelt är det bara!:D

Jag ska oftare komma ihåg de viktiga orden "Sträck på er!" Man är tillräckligt duktig för att kunna göra det oftare, men det är så lätt att glömma tyvärr! Ska absolut sträcka oftare på mina stolta 165 cm!!:D

Om att få sitt ego bekräftat,,,

Ja det är ju rätt intressant hur man funkar. Hur mycket egot styr ens beteende, och hur man omvärderar saker för att få egot tillfredställt. Tillexempel hur man omvärderar vissa människor när man får höra om andras inblandning och därmed spelar helt andra kort än vad som var tänkt. Å när det då går som man vill så blir man nöjd, så nöjd! Och egot kan vara lugn ett tag till,,,

Helgen bjöd på en salig blandning av äventyr, som vanligt! Fredagkvällen tillbringades i samhällets tjänst ute på stan i en hyfsat ful men uppseendeväckande jacka som det stog nattvandrare på. Det var en spännande kväll där vi 4 engagerande socionomstuderande traskade omkring längs Östersunds gator i 5 timmar och skapade kontakt med ungdomar. Vi möttes bara av jättebra respons. Fulla och mindre fulla ungdomar tog kontakt och var intresserade. Några ville köpa den inte så snygga gula jackan, och några ville bara hylla våran insats. Snöbollskrig hann vi även med samt att få en lektion om tjejer och killars kissmetoder på Holiday Club i Åre. Vi fick även agera kissvakt åt en överförfriskad tjej som inte alls var blyg av sig! Poliserna hade en bizzy kväll på stan och vi blev vittne till först ett slagsmål inne på kebebstället å sen ett polisingripande av slagskämparna. Kvällen slutade extra bra då vi fick span på Hotta Polisen,, mumsfillibabba!!! Ska nog bli personlig polismassör istället,,,;)

Lördagkvällen tillbringades i min lya på fina Upper West Side här på Södra Grön. Jag, Karo och Vikkan lagade en kalasgod lasagne och drack fint rödvin innan Carin, Helleny, Fia, Karin, Anton och Tessan ramlade in. Efter en liten trevlig fest gick vi ner på O´Learys och där behövde vi ju inte beställa i baren eftersom bartendern redan visste vad vi skulle ha. Han hade laddat upp kylen med massa Newcastle bara åt oss,,;)
Massa folk var det, men brist på kända ansikten. Dock var det ju ett helt gäng halloween-utklädda människor där, så vi kanske missade nån kändis? Vi bestämde väldigt fort att det skulle bli Filmvisning av Den Bästa Filmen som skapades i veckan av Den Bästa Gruppen. Vi kan helt enkelt inte få nog av den, och bjöd då med oss en publik som inte hade fått äran att se den innan. Men innan filmvisningen var det ju såklart Lizas Nattscrambled som gällde,,,! Eftersom vi tänkte att den skulle lyxas till med grädde å lite ost och sällskapet hade nycklar till Bishops bakdörr gick vi helt enkelt in den vägen,, å hamnade rakt ute vid baren där personalen höll på att stänga. Var ju kanske mindre lyckat, men situationen underlättades när resten av sällskapet kom in vanliga vägen,, klockan var halv 3 och Bishops var fortfarande öppet?! Vi fick helt enkelt gå hem utan grädde å ost (och vin,,hihi) men det gjorde ju inget eftersom jag hade varit förutseende att köpa hem massa ägg, kycklingkorv, tomat och spenat, så en Nattscrabled blev det! Som den vana eftrefestmänniskan man är hopppade man såklart i myskläderna, och eftersom det är viktigt att vara snyggast på efterfesten så tvingade jag till mig den snyggaste tröjan av en annan festdeltagare men jag erbjöd en kökshandduk som kompensation, och det gick hem! Annorlunda festklädsel har jag nog inte sett,,,haha! Sen blev det Filmvisning, men vi förstog inte att sällskapet inte blev lika exalterade som vi,, han konstaterade dock att vi inte hade haft något stativ,, men han försäkrade oss snart om att det var den bästa film han sett iallafall! Lite allsång till S.I.L och en bekräftelse att jag är det perfekta paret tillsammans med en annan pingla, sen var klockan 5 och dags att sova!

Söndagen blev lugn,, men både fest och efterfest kräver ju sin städning, och grupparbete skulle även göras. Men en fotbollsmatch hanns med, Inter - Juventus, en påse chips, Vikkans marängtårta och kvällen var komplett!!

Vi kan lätt konstatera att denna stad är väääldigt liten ibland. Några enkla kopplingar drar ihop ett stort gäng människor. Mindmaps på natten blir rätt intressanta när man läser dem dagen efter, haha! Men hur som helst är inte allt positivt med att bo i en småstad. Jag börjar längta riktigt mycket till Oslo!!!

Dagens bäääästa:
Filip föddes idag den 5/11 klockan 07,02!!! Världens bästa Erykah och Peter har blivit föräldrar! 3710 gram, 51 cm! Hipp hipp hurra!!!:D

Om att inte hålla tiden,,,

Jag är en obotlig tidsoptimist,, försöker jääämt komma i tid, men lyckas nästan alltid bli 2 minuter sen, å ibland flera också. Till jobbet kommer jag alltid en minut innan jag börjar, det är ju inte försent, men blir ju alltid tokstressigt. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för mig att komma 10 i?!
Några andra som inte kan hålla tiden är byggjobbarna i mitt hus. Takbytet skulle ta en månad, å visst, om de då menar en månad effektiv arbetstid så har de nog inte ljugit, men nog har de hållt på i minst 3 månader här på taket,,

Imorse vaknade jag iallfall 8.50 av att Helleny ringer å väcker mig. Då skulle vi träffas 9 med gruppen,,, en försovning alltså,, jag ringde till Karo för att kolla statusen efter gårdagen, och väckte henne med,,haha! Vilka stjärnor vi är! Men det var ju skönt att jag inte var ensam om att försova mig!;) Anledningen till denna försovning hette Soppkväll å Plaza! Torsdagar har börjat att bli en av de roligaste kvällarna att gå ut nu,, studentpriser i baren och inga ockerinträden. We like! Det blev samling hos Vikkan innan med grillade mackor och rödvin! Sjukt gott! Sen begav vi oss till Oscars där vi intog några öl till trevliga priser. Blev kvar därt ill närmare 12-slaget innan vi trippade ner till Plaza. Kö var det till och med å massa folk därinne. Mer öl och socialisering, Fick en halvnaken djävul i knät som jättegärna ville bli fotad och var lite skamlig också, styrde händerna dit han ville ha dom! Jag å Vikkan fick en handfull,, haha! Mer trevliga möten vid baren, jag å Karo hookade upp med bekanta och Vikkan fick tydligen dansa själv på dansgolvet. Lite catwalk hann vi även med och vi fick även en imponerande publik!;) Shots och öl blev serverat, kändes jättenödvändigt idag att dricka det klockan 2 inatt,, men det är ju alltid nödvändigt när man är på plats!;) Utanför fastnade vi såklart en evighet och hemma var jag runt 3,, men ingen av oss vet hur,, vilka stjärnor vi är!! :D

Så efter att ha suttit halvberusad på grupparbetsträff gick jag, Karo och Vikkan å käkade tacobuffé i 2 timmar, å sen gick vi på Vero och Vikkan modellade för oss i ytterligare en timme innan vi handlade upp oss på öl till lördagen eftersom Bolaget är stängt på den röda dagen imorgon. Tur att Helleny ringde och påminde oss om det!;)

Nu ska jag gå ut och göra en samhällsinsats genom nattvandring. Fasan på stan med andra ord!;) Här kommer socionomerna!!;)


RSS 2.0