And yet another cold...

Jag är så less på mina förkylningar att jag vill slå sönder något! Hela denna höst känns som en enda stor förkylning! I jul smittade kidsen på jobbet mig rejält, och nu var det då dags för "Efter-Skiweek"-förkylningen att slå till... med råge dessutom. Glada dagar med sång, bastu och snö straffar sig tydligen varje år... suck! Men dock aldrig så att sängliggande känns befogat, utan uppgående dagar med snor och host alabama. Paracet, bisolvon och nässpray blir mina bästa vänner och snytsåret säger hej och aj!
Träningen kännns avlägsen, jag som verkligen ville komma igång med den nu! Jag har tänkt att ge denna förkylning max en vecka till, sen skiter jag i den! Anledningen till att den får en hel vecka är för att jeg jobbar den resterande veckan så jag skulle nog ändå inte ha tid med träning... 

Jag fick ett sting av dåligt samvete gentemot min kära E-tunavän efter en liten blunder av mig förra veckan. Jag reparerade den så gott jag kunde och hoppas att förtroendet kommer att vara återskapat inom kort! Jag lovar att försöka att inte göra dig besviken en gång till!:) Fortsätt att vara lika duktig du sötis!:)  

The end is the beginning of...

Ok... ny titel, ny frilla och 10000 skratt senare är jag tillbaks i min Underbara Stad. En studentera är över och det skär i hjärtat att tänka på att Världen Bästa Klass inte längre kommer att ha föreläsningar, tentafester och grupparbeten ihop. Men de bästa minnena är kvar, i hjärtat och på ungefär tusen bilder, så det är bara att plocka fram dem när det blir alldeles för jobbigt...:) 

En intensiv vecka i Sverige med c-uppsats, opponeringar, sista kvällar med gänget osv, innan fredagen och Examensdagen var ett faktum. Champagnefrukost, avtackning av lärarna, diplom- och pinhämtning på Gamla Teatern. Som en hälsning riktad direkt till oss sjöng studentkören Stad i Ljus och känslorna var totala. Shit vad underbart jag har haft det med mina hjärtan i Öset!!!! ♥
Examensfesten blev pricken över i:et och som festfixare var jag extra nöjd över att den blev så lyckad! Alla var vackra och kvällen blev perfect. En sista efterfest hemma hos Karo på Lower East Side, och cirkeln var sluten. Farväl Södra Grön.

En sista Skiweek som nyutexaminerade socionomer som klamrade sig fast vid det sista av varandra som en klass... en galet underbar vecka som resulterat i skrattattacker och lucköppning av det som presenterats på Facebook. Underbara Facebook, vad skulle man göra utan den? Hrm...
Citat i det oändliga kommer vi föralltid att skratta åt, och världens roligaste lek var ett stående inslag på festerna. Skiweek är föralltid i våra hjärtan, och framför allt i blodomloppet... Efter intensiva dagar och nätter, landade jag återigen i Öset med en känsla av att allt var över. Ett hjärta tungt som sten och men en insikt hur mycket jag verkligen tycker om vissa människor! Söta fina älsklingar som jag inte träffat tillräckligt på långa vägar, trots att vi haft så mycket tid på oss... Men när är det egentligen tillräckligt? Hoppas aldrig, för då får jag fortsätta att längta och bli glad nästa gång vi ses!:)

För jag har tagit examen!!!!!

JA! Socionom is the shit å socionom är jag nu! Känns skitbra och overkligt!:D Imorgon blir det en fabulös examensfest på Arctura och vi ska fira våran examen ordentligt!!

För jag har tagit examen, för jag har tagit examen, för jag har tagit examen!!!!! Fy fan vad jag är bra!!!:D


Rör inte mitt Oslo!!

Denna vecka har fyllts med demonstrationer mot Israels attacker mot Gaza. I mitt Underbara Oslo var det fackeltåg på Youngstorvet i torsdags och demonstration utanför Stortinget idag.

Efter båda demonstrationerna har Oslo blivit sönderslaget. Jag plockar nu fram den gamla symbolen Rör inte min kompis-handen men döper helt enkelt om den till Rör inte mitt Oslo!

Karl Johan blir vandaliserat

Mer vandalisering

Tårgas i Oslo centrum

Kaos i Oslo

Demonstration för fred - JA!
Vandalisering, raketer och brandbomber mot polis, fredliga demonstranter, polisens hästar och hundar - NEJ!


Jeg må bli flinkere!

På att uppdatera denna bloggen!!! Tanken finns där varje dag, men dygnets timmare verkar inte vilja räcka till. En liten dålig ursäkt eftersom det inte tar många minuter att skriva ner några rader. Jag ska bättra mig, lovar!

Mina dagar på detta nya året har varit fulla av jobb och åter jobb. Men jag älskar det och blir lite skadeglad (men endast för egen pengavinnings skull såklart!) för varje sjukanmälan som ramlar in på jobbet vilket betyder att jag får ett extra arbetspass! Jag undrar om det är skadligt att jag gruvar mig för att vara borta från Oslo i 11 hela dagar och då inte få jobba? Då Öset inte krävde min vistelse förns på måndag eftermiddag än tidigare planerat måndag förmiddag, kunde jag boka om tåget och därmed knipa till mig ett ytteligare arbetspass på söndag dag... arbetsnarkoman? Pengaaddict? Eller bara en väldigt snart nyutexaminerad socionoms stora längtan om att komma ut i det riktiga arbetslivet på riktigt?

Jag gillar verkligen att jag på mina arbetsplatser lyckas hitta de trevligaste ljuspunkterna, dom vackraste leendena och den bästa stämningen! Det får mig att tycka att jobbet är en fröjd att gå till! Och att man i tillägg får lära sig att breakdance:a, åka fortast i pulkabacken, ta emot trevliga besök, få stora kramar, pussar på kinderna och dricka oberänsade mängder kaffe, så kan det ju nästan inte bli bättre? Bokstavskombinationer är mitt nya favoritämne och jag är helt grym på att läsa godnattsagor!:)


Idag är det fredag, på söndag bär det hem till Öset och om exakt en vecka är jag färdigutbildad socionom!:D Jag är grym!


Hej 2009!

Idag är det den första dagen på 2009. Den har tillbringats i soffan tillsammans med Anna. På grund av sömnlöshet har den varit väldigt lång, och därmed har väldigt mycket kunnat förtäras, såsom rester från gårdagens nyårstapasmiddag, glass, kaffe, varm choklad, ostbågar, Deli-kakor... statusen har pendlats från att vara proppmätt, spymätt till lite småsugen igen. The Dark Knight och Mannen som elsket Yngve har varit våra tidsfördriv och inte många fler knop blev gjorda denna första dag på 2009.

Den sista dagen på 2008 firades tillsammans med Anna, Karin, Bente, Öyvind och Thomas här på Lyckliga Gatan. Jag hade kockat tapas hela dagen och fick lön för mödan i form av fina betyg och tystnad (njutning) vid matbordet. Trevligt!!:) Skålning på balkongen innan vi tog taxi till Last Train som var stängt, så det blev därmed John´s. En efterfest i grannhuset med allsång, pianospel, korvätning, hårspray och dans innan klockan var slagen för läggdags. En mkt trevlig kväll, tack för den kära vänner!:)

Nu när klockan visar läggdags igen börjar jag så smått piggna till... min sömnrytm verkar inte alls vara överrens med min dygnsrytm och jag vet att jag kommer att vara astrött alabama imorgon, och det känns också som att jag inte kommer att ha tid med det. Men men.. ett nytt år, nya möjligheter, nya äventyr! Jag ser fram emot allt!!! Hej 2009!!!

RSS 2.0