Let´s talk about sex?

Igår satt jag och zappade på tv´n och fastnade vid Oprah. Det första som mötte mig var en varningstext: "detta avsnitt handlar om sex och lämpar sig inte till barn och ungdomar". Sen ställer mammor frågor till en sexexpert om hur de ska prata med sina döttrar om den positiva sidan av sex: att sex är bra å att de ska lära sig att njuta av sex på rätt sätt och att de har rätt att njuta av sex. Sexexperten framhåller hur viktigt det är att tjejerna får lära sig detta. Hade det då inte varit smartare att göra ett program som det är ok för barn och ungdomar att se på och lära sig bra saker av? Inte för att jag tror att de som inte faller inom den tillåtna målgruppen lyder varningstexten om de är intresserade av vad som sägs. Men varför prata OM de som det gäller istället för TILL dem? Oh wonderful America - the land of the free and the home of the brave...

Idag har jag varit inne i ett fängelse två gånger. Den andra gången råkade jag nästan omedvetet smuggla med mig en mobiltelefon in på avdelningen, men vakten var mer vaken än vad jag var som tur var! Ooups... Och nu ligger det 3 mobiler i min väska. Det är iallafall en för mycket.

Tema: timme. En för jorden och en mindre för sommaren.

I natt försvann en timme av dygnet. Sommartid, fram med trädgårdsmöblerna, klockan och vad är det man mer brukar säga för att komma ihåg att klockan ska ställas fram och inte tillbaks? En timmes mindre sömn iallaf. Men jag vaknade ju såklart innan klockan ringde i morse, så en timme hit eller dit var väl mindre viktig i det sammanhanget. Men att bli frånstjälen en timme bara sådär retar mig en del... Jag jagar ju snarare tid, nu får jag vänta ända till i höst innan jag får tillbaks den.  

Igår var jag och Anna på hårdrockskonsert på Rockefeller, Sabaton och Hammerfall spelade. Vi inledde kvällen med rödvin och popcorn i våran underbara lya. Jag lärde mig om tanniner och vi klädde oss i svart och våra slampiga klackar var höga. Begav oss till Olympen på Grönland där vi åt mycket god mat och fick äntligen dricka mörk öl! Uuuunderbart! Lite FYI för den som har lust att lägga 199:- för en halvliter öl så kan man bege sig till Lompa... vi höll oss dock till dem som kostade under 100:-. Från Lompa till Rockefeller och härliga hårdrockiga toner i några timmar, mkt mkt bra! Ölen på detta stället var långt ifrån mörk och serverades i plastglas. Idag skyllde Anna på att det var den billiga och blaskiga ölen som orsakade hennes bakishet. Och rätt har hon ju såklart i det...:) Efter Rockefeller så blev det en tripp till Gloria Flames. Tillbaks till Grönland med andra ord. Där trängdes vi i en soffa och drack mer alldeles för ljus öl. Hem till lyan precis när timmen försvann, så vips var klockan 3 och absolut sovdags!


Igår missade jag två viktiga saker medans jag rockade; 1) Sveriges VM-kvalmatch mot Portugal. Men min man var ju inte med så det var ju inte sån jättekrise att jag missade den. Dock är det alldeles för länge sen som jag fick använda min snygga sverigetröja, å nu blir det ju inte förns i juni nästa gång. För oss så blev oavgjort en seger. Mister Ronaldo fick svälja en stor klump av i förskott uttagen seger. Måste smakat riktigt bittert gissar jag!
2) Earth hour! Norsk media har spekulerat väldigt mycket i vad alla skulle komma att göra under denna mörka timme. Hur många barn kommer det egentligen att födas om 9 månader? Ligga-temat har varit hett. Jag låg inte, jag satt på Lompa med Anna!:)


Blue jean baby, L.A. lady, seamstress for the band

En minisemester i Sverige senare. Tilbaks på norsk mark, i min underbara Oslolya med utsikt över akerselva och Anker hotell. Sverige var lika fint som vanligt. Underbart att träffa syster, sötaste gudsonen och de finaste vännerna! Tråkigt att det blir alltför sällan bara, men desto roligare när man väl ses då... :) GB´s nya intressanta glassar var tre stycken. Jag hann med att prova två av dem; Ben&Jerrys ´wich och Magnum temptation caramel & almonds. De var båda helt ok, den första bättre än den andra.
En snabbis till Gbg och härlig vår, glassbuffé och skoshopping innan bussen tog mig tilbaks til Underbara Oslo; tre flaskor vin, 6 askar keso och en burk pesto mer att bära på. Sverige är konge, ha ha!:)
Nu är jag bortskämd med hotellfrukostar, taxiresor och obegränsade mängder glass... hur ska livet för Liza i Oslo kunna återgå till det normala? Svaret blev en slackerkväll i soffan med Almost Famous och en enorm crush på Russel Hammond. Give me! Imorgon ska jag och Karin åka till Kongsberg och njuta av vintern och våra nya skidor! Tjohoo!! 

                                                     Pretty eyed, pirate smile, you´ll marry a music man
                                                  Ballerina, you must have seen her dancing in the sand
                                             And now she´s in me, always with me, tiny dancer in my hand

                                                                        Hold me closer tiny dancer
                                                              Count the headlights on the highway
                                                                   Lay me down in sheets of linen
                                                                        You had a busy day today

Om livets goda: Thåström och fotboll!:D

Igår spelade Thåström här i Underbara Oslo. Självklart var jag på plats på Rockefeller för att njuta av mannen! Jag hade tvingat med mig Karin för att visa henne mer av livets goda, samt lite svensk kultur. Thåström var magisk och grym! Jag älskade det, Karin tyckte att han rockade. DET är ett gott betyg!:) Det var mörkt, tyst, rockigt och underbart vackert. Jag har sagt det förut, jag säger det igen: klockor, körer, himlars orglar... det vill jag också ha.

CL-lottning ikväll: Liverpool-Chelsea, Man U-Porto, VillaReal-Arsenal och Barcelona-Bayen Munchen. Tre spännande matcher, en rätt ointressant. Ser fram emot två veckor med kamper, öl och trevligt fotbollssällskap på O´reilleys eller Shamrock!:D

Imorgon lämnar jag norskt territorium och åker över till hemlandet för några dagar på svensk mark. Ska bli superskoj att åka till Kungliga Hufvudstaden och umgås med syster och underbara pinglor! Ska dessutom agera den bästa gudmodern och mysa extra mycket med min gudson!:) Hej Sthlm! På återseende kära Oslo!:)


Go women!

Snart springer jag förbi er Zlatan, Torres, Federer m fl. Jag accepterar utmaningen! Gör du?:)

                          

Strukturerad alabama!

Japp, för att få ut det mesta och det bästa av mitt bizzyliv så har jag på prov infört en daglig strukturerad plan. Är ju inte toknazi på den, utan bara de viktigaste åtaganden ska finnas tidsbestämda och sen en "to do"-lista med viktiga saker att komma ihåg att göra under dagen. Ex "maila xxx, köpa xxx..." Jag ger det två provveckor å så få vi se om jag har tillräckligt med karaktär att följa planeringen eller om jag helt enkelt är ett hopplöst fall!:)

Idag hade jag en lunchdejt som gjorde mig lycklig(are) hela eftermiddagen och kvällen. Underbara underbara Solstråle! Hos mig gör du en skillnad!! :D Att få avnjuta lunchen på bästa Delicatessen med allt fint å gott som finns där var ju bara pricken över i:et! Alldeles för länge sen sist! För båda!!

Och till sist så blir jag förvånad av att rektorer kan uppträda så oprofessionellt att de slänger på luren i örat på den de pratar med. Två gånger på en vecka. Jag själv skulle ju inte ens göra det till en telefonförsäljare... Jaja, folk är olika. Hade bara en föreställning att man agerar någolunda proffsigt när man är rektor för en skola i Oslo. Men det kanske bara är jag? Och kanske bara dumt av mig att tänka så? Hmm...

Det underbara med en Oslonatt!:)

När du går hem från en helt fantastisk middag på Trancher med en vinupplevelse på din topp 5-lista, en smakupplevelse som du gärna gör om och om igen (med bland annat en rödvinsås som du skulle vilja dricka ur glas...) och efter alltid lika nydelige irish på Aku... OCH med det bästa sällskapet förstås! (Med andra ord, en kalaskväll!) så blir pricken över i:et när du hör fågelkvitter och klockan är 01.30 den 9e mars... våren är på väg, och Oslo är ack så underbart! ♥ :D

Oh all these stupid people...:)

På den fenomenala kanalen Tv Norge är det i veckan sesongspremiär på två nya rafflande program. Det ena handlar om glamourmodellers liv och vardag och det andra är en ny säsong av Ungkaren 20 vs 40. Jag kan sammanfatta dessa program med att jag är väldigt glad över att jag jobbar så mycket som jag gör, så att jag nästan aldrig hinner kolla på tv. Denna torsdagkväll som jag nu råkar vara ledig bjöd på premiären av det sistnämnda program. Tjejers försök till att vinna den eftertraktade ungkarlen samtidigt som de ska tävla om vem som är den största bitchen är i fokus. Och ungkarlens drägglande över tjejernas siliconisar och putläppar... det är så härligt pinsamt att det nästan är skoj att titta på!! :) Lycka till önskar jag er alla!  

Själv har jag börjat mina två senaste morgnar mycket förvirrad i sängen. I går tog det ett antal sekunder innan jag visste vart jag var när jag vaknade, vilket var hemma i min egen säng. Måste ha varit djupt inne i en dröm när klockan ringde... Idag hade jag lyckas ställa klockan på den tiden som min buss går... med andra ord en timme försent. Jag förstår inte vad jag tänkte på när jag ställde klockan igår... och imorse fattade jag ännu mindre. Hur kunde klockan visa 06.50 och jag låg kvar i sängen när jag börjar jobba 07.30??

Jag tänker att min miniferie denna helg är väl förtjänt efter de senaste veckornas intensiva, men oj så roliga, arbete!:) Imorgon bär det av till Trysil! Jag och Karin ska åka skidor, gå på afterski och upptäcka Trysils skidvärld!:) Vi kommer att vara supersnälla pinglor, för vad vi har hört ryktas så kommer lagens långa arm att ha extrapatruller ute både i backarna och på afterskin...:)

Weehooo! Mot Trysiiiil!! :D 


RSS 2.0