Fairytale of Olso!

I år står inga julprydnader à la Upper West Side Södra Grön i min trappuppgång. (Jag undrar faktist lite om de står där i år också... måste nästan skicka ut en spion!) Men trots det är julen julig och mysig!:) Jag önskar er alla en god jul med några härliga toner från The Pogues! :)

                          

Skrämmande!

Det är skrämmande att en person med så mycket inflytande över andra människor har sådana åsikter, och dessutom ropar ut dem högt. Alltför många kommer att lyssna och ta till sig hans ord, tyvärr. Ett jultal för värme, fred och hur sjukt och fel det är att vara homosexuell. Du får inget julkort av mig i år, Påven!


Läs: Julhälsning från Påven


Om förkylning och kokta tungor

Tiden flyger och jag med den. Har nu varit tillbaks här i Underbara Oslo i en månad! En hel månad!! Jag fattar inte vad jag gjort på den tiden... jobbat lite, skrivit uppsats.. men sen då? Och nu är det alltså endast en månad kvar till examen, den väldgt efterlängtade examen! Helt sjukt härligt ska det bli!
Jag har fått nytt extrajobb och får jobba hela julen (tjohoo!) och resten av månaden, vilket känns superbra! Stället är rätt mysigt, kollegorna jättetrevliga och kidsen söta. Dock har de redan gjort mig tokförkyld, så ligger hemma och snorar en hel del nu på min lediga dag (läs: skriva uppsats-dag...). Men jag är absolut en nybörjare i hur barn fungerar... jag är ju inte ett så stort fan av dem... men det går bättre och bättre för varje dag!;) Jag måste bara börja ställa om mig att tänka att jag måste ha med mig oömtåliga leka ute i snön-kläder, för jag gissar att det blir en hel del sånt framöver!

Veckan händelse inträffade i söndags när jag efter avslutad dubbelvakt mötte upp Biermänn och en kvinna på Aku Aku för en Irish (ja, EN irish!). Strax innan stängning, och därmed lite för sent, kommer världens snyggaste serietecknare in... jag höll på att sätt min irish i halsen, damn vad han är hotttttttttttttttt!!! Tyvärr var han tvungen att gå för att Aku stängde, och jag hann inte springa efter och fråga om han ville gifta sig med mig, eller hångla lite... nästa gång då!

På denna förkylda dag var det toppen att kunna boka in lite sommarhändelser; en konsertsommar som börjar med både Morrissey och AC/DC i juni verkar mycket lovande!! Jag och Anna på hårdrockskonsert är en återkommande och helt enkelt skitkul happening!!:D

Och förövrigt så kockuleras det i mängder på Lyckliga Gatan. Min sambo kokar oxtunga och pinnekjött... jag stänger min dörr men kan inte hindra lukten från att komma in... men denna gång ska jag iallafall inte äta av det! Och i veckan konstaterade jag och Kine att Aksel Hennie och jag skulle passa helt yppeligt bra tillsammans! Så när skal dejten inbokas?!:)

Scarlett, Michael Caine & jag

Livet som slutspurtsstudent är hektiskt om dagarna! Speciellt i dessa juletider när det nalkas julbord i dagarna två!:) Att få en helkväll med mina underbara kollegor på arbetsplatsen som inte längre finns var galet roligt! Det blev tapas, dans, kära återseenden och gästinhopp av såväl 50 cent som Superman! Jag plåstrar om mina trampdynor efter många timmar i högklackat och hoppas att detta bara var ett i raden av många julbord som kommer att firas med mina Biermänn och kvinnor!:)
Helgens andra julbord var tillsammans med mina Oslopinglor. Jag provade pinnekjött för första gången i mitt liv... och kanske den sista också. Blev inte förtjust vill jag lova! Lamm må vara gott, men kokt kött är kokt kött och faller mig helt enkelt inte i smaken! Kvällen blev dock trevlig, men jag förundras över vissa människors sociala kompetens. Jag kände mig tillbakakastad till 6-års åldern där en pojkes sätt att visa intresse var att slå flickan. Inte så bildligt menat i lördags, men nästan. När folk föll över bordet och klockan visade 04.30 kände jag att det var dags att gå hem as the good girl that I am...;)

Idag är den 10e december och Nobels fredspris delas ut nere på Rådhusplassen. Grattis Martti Ahtisaari! Imorgon är det Nobelkonserten i Oslo Spektrum och där ska jag mingla med Scarlett Johanson och sir Michael Caine. Nä just ja.. jag ska ju ha introduktion på mitt nya jobb då ju!!! :D  

Hekta på!

Den är bara så bra! Går varm varm varm här hemma på Lyckliga Gatan! Enjoy folkens!:)

               
                                                            Oasis - I´m Outta Time

RSS 2.0