Om konsten att slänga saker

Jag önskar att jag hade den,, mer än vad jag har iallafall. Flyttpackar. Det är tråkigt på ett sätt, men kul på ett annat. Jag tycker att det är skönt att rensa upp å kasta, men alldeles för mycket blir kvar,, "tääänk om jag behöver den,,," Eller hur! Som om jag någonsin skulle,,, Regeln borde vara att om det inte har blivit använt under detta år jag bott här, så borde jag ju inte sakna det sen? Jag försöööker att tänka så, men det går inte så bra!:)
Kvällens projekt har varit att skapa ordning bland cd-skivorna. Lyssnar ju nästan aldrig på musik på cd, är ju bara datan som gäller, men ordning ville jag ha nu, å casen behövde tömmas! Så det blev ett intressant projekt. Hittade massa gammal bortglömd musik som jag var tvungen att återuppleva: New Order, Briskeby, Kaisers Orchestra, Molo, Placebo, The Cure,,, många härliga stunder!! Att även konstatera att jag har vissa helt förfärligt pinsamma skivor var ju också lite skräckblandat roligt,, (jag vågar inte skriva allt som finns i min skivsamling, men tänker att förvirrade tonårstider är det lov att ha!) Andra upptäckter som gjordes var att jag hade två fodral till Kents Vapen&Ammunition,, men bara en skiva. Undra vem det andra fodralet tillhör,, å min Hagnesta Hill-skiva är borta,, har endast fodralet,, det var mindre roligt!

En annan sak som är bra att rensa är meddelandeinkorgen på mobilen. Jag har sparat vissa meddelanden alldeles för länge! Varför gör man så? Kändes skönt att radera radera radera,,, å det var även nödvändigt eftersom jag var tvungen att göra plats för nya,, blev myyycket raderande idag,,hihi!;)

Hela mellandagsveckan har nu passerat, masssssa jobb har det blivit. Galna människor som ska reafynda. Dock kommer mitt allra trevligaste jobb-leende fram då, hihi. Har hela veckan dansat och sjungit med pinglorna i butiken. Det har varit riktigt kul att jobba med dom i jul! I januari är jag inte schemalagd en enda dag (kommer nog inte att ha tid att jobba ändå), så officiellt sett jobbade jag min sista dag igår. Känns skumt!! För att fånga tiden med brudarna gick vi på Bishops på after work på fredagen. Den ledde till fest hos Soffan å sen utgång på O´learys. Lite folk men väldigt skoj ändå! Lördagen var det även då fest hos Soffan, och denna kväll var det mer liv ute på O´learys. Vi avslutade kvällen på Bishops med en chokladöl. Satt sedvanligt kvar till halv 3 och var sist ut. Såklart!

Imorgon (eller idag för att vara politisk korrekt) är det nyårsafton! Jag ska äntligen åka å hälsa på Stintan i Duved! Verkligen på tiden! Vi ska äta gott, bada tunna och dricka massa goda saker! Kommer att bli en fabolous kväll!

Å som ett mycket mycket trevligt nöje idag ledde till; Ett jetflyg till Charlies Pizzeria redo att i vit dräkt utföra livräddning som en akut nötallergi orsakade. Dock hade snöröjarna på flygplatsen strejk och jag fick istället beställa en glass med massa chokladsås på McD. Ett löfte om hemliga trix utlovades till ett senare tillfälle. Jag myser! :D

En galen och julig dag,,,

Så har man överlevt ännu en juldag,, alltid lika galet trevligt som vanligt. Traditionen är denna: förfest hos Petra vid brandstationen. Där lyssnar vi antingen på den hårdaste hårdrocken eller den mest dansiga discon. Eurodisco à la E-type går hem hos vissa pinglor iallafall,,, Efter alldeles för mycket alkohol innan middagen kommer vi såklart försent till bordsreservationen på Bishops, men vi ler ju så sött så det löser sig alltid ändå,,;) å sen kommer vi fram till det svåraste på hela kvällen; vilken öl ska man dricka? Bishops är ju ölparadiset och man måste noga begrunda sitt val. Går inte att dricka vad som helst inte!! Kvällen till ära blev det såklart en Newcastle och sen St Peters Cream Stout,, mkt mkt gott!:) Vad som inträffar sen under kvällen brukar bli spännande, man möter mer eller mindre normala människor, även puckon och idioter kommer i ens väg, men då gäller det att vara kaxig och följande är ett exempel på ordval som kan vara bra att ha till hands:

"- Du har två alternativ att välja mellan: A är att du sitter här och låter Östersunds snyggaste brudar ta hand om dig, eller B, du går härifrån!"

Stenhårt med andra ord. Ingen pardon! No one mess with us!

Att man sen delger sällskapet om ens erfarenheter med Guns n Roses live-konserter på dvd (speciellt trumsolon),  väljer att gå hem för att vissa killar är grymt jobbiga och vägrar take no for an answer, ramlar två gånger på isen, talar in ett meddelande på mobilsvar till en hott kille och ringer en favoritpingla och pratar så högt att hela stan hör, imiterar Darth Vader samt blir fotograferad liggandes en aning platt på golvet är bara saker som man får räkna med på en juldagskväll!;) Att man dessutom inte har helt full koll på ovannämnda saker utan får en uppdatering dagen efter är även saker som hör juldagen till!

Kvällens höjdpunkt var ett MYCKET trevligt telefonsamtal! Älskar sveriges sydligare dialekt och den nya kalendern har redan fått en markering.:D Ett rendez-vouz i en huvudstad,,, kommer att bli så spännande så, synd bara att tiden kommer att snigla sig fram nu,,, för den som väntar på något gott väntar ju som bekant alldeles för länge!;)

Från lilla Liza till er alla;



En riktigt God Jul!!!:D


Sista arbetsdagen innan jul var väldigt mysig och började med julfika med Soffan och Jessica innan öppning. Kunderna har varit snälla idag och jag å Soffan har dansat i butiken till julsångerna,, mycket trevligt!:)

Anna förgyllde min kväll med mysigt fika hos mig på Upper Södra Grön. Längtar ännu mer till Oslo då vi ska hänga massa och utforska nya delar av staden och hitta på äventyr. Av erfarenhet kan exakt vad som helst hända när vi hookar upp, hihi!;)

Imorgon bär det iväg till mamma och förberedelse av julmaten, Kalle (Anka denna gång, inte Aspergers- eller Stämplings-,,), och såklart julklapparna!:D Längtar som ett litet barn, haha!

Till sist;
Hur glammig min del av Södra Grön än är, har vi nog det oglammigaste julpyntet ever i trapphuset. MEN, jag tänker samtidigt på den julspridande grannen som pyntat våran annars rätt tråkiga trappuppgång, vilken vänlig julsjäl! Så detta är årets julhälsning från Upper West Side, enjoy;

image25

God Jul på er alla kära läsare!!

Dan före dan före doppardan!

Två dagar kvar till julafton! Plusgraderna håller fortfarande stan i ett fast grepp, ingen ny snö i sikte. Dock är alla julklappar inhandlade, så underbart skönt när det är gjort!! Tänk att man alltid förundras över att man lyckades hitta ngt till pappa, som förövrigt är en omöjlig uppgift,,,;)

Lördagsmorgonen började på bästa sätt med frukost på Törners med Soffan kl 9, utomordentligt trevligt!:) Sen när bolaget öppnade inhandlade jag drycker till julens alla händelser, en till sak att stryka från listan,, Kära syster kom sen förbi och vi inhandlade de sista klapparna och tog sen en välförtjänt fika. Kvällen tillbringades i soffan på Södra Grön´s UWS med Brody, Hooper å Quint och inte att förglömma den stora vita hajen, en guldrulle helt enkelt!:) Även Crash hanns med när vi avstyrde våra utgångsplaner för att den nyblivna mamman var trött. En annan gång, Erykah!;)

Å på jobbet;
Smidiga killen var inne på jobbet igår,, suck, ibland vill man ju bara banka in lite vett i skallen på vissa,, Scenariot är föjande: Tjejen provar baggybyxor, oroar sig för att hennes rumpa ser för stor ut ( A Classic One). Jag plockar fram olika storlekar och ger henne min synpunkt om vilka hon ska ta, vilka hon ser bäst ut i. Till saken hör att hon inte är tjock överhuvud taget, ingen small-brud, men inte stor alls. Former har hon, men inget hon ska behöva oroa sig över i en perfekt värld. Tjejen har nu nästan bestämt sig för en storlek, samma storlek som jag också tyckte satt bäst på henne. Hon vill dock ha killens åsikt, och frågar honom om hennes rumpa ser stor ut i byxorna. Smidiga killen harklar sig, flinar fånigt och säger "lite mindre kalorier på det där så,," Jag vill verkligen bara slå till han!! Tjejen blir uppenbart stött och undrar om hon ser enorm ut i dom. Smidiga killen svarar "nä, inte enorm,,"  Jag: gaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh!!! Vad är det meeeeed han egentligen?! Jag vänder mig till tjejen (fast det är egentligen killen jag vill säga ett sanningens ord) och säger att jag ärligt tyckte att hon var jättefin i byxorna, och att hon inte alls får en stor rumpa i dom. Sen när dom går så hoppas jag att han inte får ligga på flera månader som straff!!

För övrigt så blev jag godkänd på övergrepp&trauma-kursen,, en av de dubbla jag har läst nu, kändes sååå skönt! En riktigt bra tidig julklapp!! Och jag har även skickat snöbollar till Växjö idag,, hur det gick till får ni gissa! Hihi! ;)

Avslutar detta inlägg med en bild från den toksnygga julgranen som strålar i Ösd i år, enjoy!

image24

Grönt är inte alltid skönt,,,

Jag är rädd att jag kommer att få uppleva en grön jul igen iår. Förra julen var första av alla mina jular som det inte låg en gnutta snö på marken,, hur o-juligt som helst! Julkänslorna vägrade infinna sig,, Men iår har jag aldrig varit nervös, snön kom i oktober och har stadigt legat kvar tills denna vecka. Nu kom plusgraderna och snön har sakta men säkert försvunnit. Om det kommer att fortsätta såhär kommer det vara bart på marken tills på måndag. Fan, jag bor ju faktist i Östersund,, (för vissa är detta lika med nordpolen,, och på nordpolen ska det ju såklart vara snö!!) å då tycker jag att det är obligatoriskt med snö på julafton!

Iallafall har julförberedelserna börjat:
* Julkorten är skickade (blev hela 3 st iår!)
* Julklappshandlingen har börjat, å är faktist nästan avslutad,, blir inte så många iår. CSN tillåter inte sådan lyx! Glädjedödare där,,

Kvällen tillbringades med Helleny och Soffan på Dalwhinnies. Vi åt en välförtjänt middag och drack en mörk mörk öl,,(åkej, jag å Helleny gjorde det, vita månaden-Soffan drack ramlösa) underbart gott!:)
Fick en julklapp från jobbet idag också. En mkt fin plånbok/neccesär från 10-gruppen. Ska nog använda min till att stoppa partyrouget i kanske,,,;)

Å jag måste än en gång fråga,, Är det dags att sluta att gå på krogen när man träffar på krogvakter på MITT jobb denna gång och han konverserar och önskar mig glatt en God Jul? (Vad säger du Karo?)

Separationsångest,,

Idag har varit en sån där dag som brukar komma för mig när det närmar sig ett slut av något. Hela jag får ångest och allt känns tungt och sorgligt. Brukar oftast bara sitta kvar den dagen, men det är nog så jobbigt. Jag tror att anledningen idag är att julen närmar sig och flera pinglor åkte hem redan idag. Resten åker senare i veckan. För första gången på många år behöver jag inte åka nånstans för att fira jul. Är ju reda på hemmaplan. Å sen är det ca 10 dagar som man får tid att träffa och umgås med alla innan vi sticker ut på praktik,, å med tanke på att det är ett sommarlov mellan terminerna betyder detta att det är flera som jag inte kommer att träffa på 9 månader,,, är det konstigt att jag känner separationsångest?
Börjar kännas tungt att måsta börja packa ur min egen lya också, även om jag längtar som bara den till Underbara Oslo, å jag vet att jag kommer få det kanon där, så trivs jag ändå så bra här på mysiga Upper West Side, och jag kommer att sakna stället! Hatar dessutom att flyttpacka,,,
Allt detta samlat till en enda hög har gett mig jobbiga magkänslor och har kramat soffkudden lite extra. Tur att Karo kom hit ikväll så jag kunde stänga av deppmusiken och skratta bort en timme med galna historier från denna galna höst,,;)

Hade avslutningsträff med Ellengruppen ikväll dessutom. Ett till avsked. Världens klokaste och gulligaste (och pladdriga) tjejer får nu ledigt från oss frågvisa samtalsledare,,, å tänk att man kan bli så rörd av några kramar,, kommer att sakna tjejerna mycket!:)

Lite av dagens trötthet har även kommit från lite sent msn:ande,, är ju så trevligt att det inte går att sluta, hihi. Å det har ju gett mig ny underbart bra musik att lyssna på dessutom,, Så den tröttheten kan jag lätt bjuda på!;)

Festligheter alabama!!

Å så var det söndag igen,, tentafesthelgen har flygit iväg as always, och ny kurs börjar imorgon. Dock har helgen varit intensiv och helt enkelt skitkul! Mycket skratt, dans och lite sömn!;)
Helgen kunde inte ha fått en bättre start än vid 14 tiden i fredags då jag gick till Vix Scofield och korkade upp vinet. Det bjöds på smaskig lunch och sen tappades badvattnet upp och jag gled ner i bubblor med ett glas chardonnay,, uuuuuunderbart!!! Efter 2 skrivna tentor på morgonen så var jag väl förtjänt av detta!:D
Men när vinet var urdrucket och klockan började bli mycket gick vi hem till mig istället och piffade. Håret blev lockigt och lillklänningen åkte på och glöggen avnjöts. Klasskamrater trillade in och vi begav oss snart upp til skolan på Julsittning! Ljushallen var förvandlad och var full med långbord. Närmare 300 personer hade hittat dit för kvällen, å det var riktigt trevligt!:) Dock är jag inget fan av julmat, så tallriken blev inte överlastad vid julbordet,, men jag kompenserade detta med att dricka ett okänt antal öl istället. De kostade 20:-/st,, behövs det sägast något mer? Iallafall blev det en mycket trevlig kväll med massa trevliga människor och jag blev bästis med ett helt gäng! Haha, nyvunna vänner på fester är alltid ett roligt inslag,,,;) Ska ju bli spännande att träffa mina nya bästisar på skolan och göra high five,,;)
Efter 2 trippade jag hemmåt å fick snart besök av Scofield med sällskap, och hon var så vänlig å lämnade sällskapet hos mig och försvann hem själv. Detta sällskap tyckte tydligen att det var världens naturligaste sak att bara komma in när klockan var närmare 3,, det tyckte inte jag som skulle upp och jobba några timmar senare, och förresten ville jag inte ha sällskapet där överhuvud taget,, så efter en kvarts artighetsprat i hallen och lite smidiga vinkar om att jag var tvungen att sova så avlägsnade sig sällskapet och jag kunde andas ut,, konstiga människor finns det helt klart!
Såklart var jag var smidig nog att somna i soffan med smink och linser och över huvud taget inte ett dugg klimatsmart,, tror att varje lampa i hela lyan var på,, hade turen att vakna halv 9, eftersom jag missade att ställa klockan på natten,,, Men iväg på jobbet kom jag ju såklart, å jag å Soffan shakade loss där ordentligt, tror att jag dog av skratt under dagen,, så sanslöst rolig brud!! You rock, Soffan! Haha!
Arbetsdagen kom till enda och sen blev det snabbt hem och förberedelse för helgens andra Big Thing, nämligen Klassfesten! Lokalen var bokad och inbjudningarna utskickade. Discokulan hängde i taket och SpritWeak-stereon var baxad från Vikkans lya till lokalen. Folket ramlade in med och utan snacks (mest utan,,) och det blev en salig blandning av klasskamrater! Mycket trevligt! Ca 40 pers medverkade, inte alla socionomer, och inte heller alla socionomer från våran klass, men vi välkomnade ju såklart alla.
Jag, Vikkan och Karo var dessutom lekledare och hade styrt upp skojjiga lekar som innefattade bland annat mashmallows, tamponger, sega råttor, sugrör och ballonger,,, väldigt roligt att kika på! Haha! Vi fick dessutom veta massa smaskig fakta om våra framtida kollegor, bland annat att en person hyrt rum per timme, en annan har onanerat offentligt och en har bokstavligen haft ett lik i frysen,,, informationen kan ju bli användbar i framtiden,, hrm!;)
En väldigt skojjig sak på festen var Twisterspelet! Jag gav mig helhjärtat in i kampen, och även om jag inte vann så många (läs: ingen) tävlingar så kämpade jag för kung och fosterland och gav inte upp förns alla leder vridits om ordentligt eller tills mina armar och ben inte kunde sträckas eller böjas mer! Så sjukt kul!! Haha!
Å skandaler blev det ju förstås,, vissa festdeltagare gissar jag har mer ångest än andra idag,, hihi, men det är ju sånt som hör en klassfest till, så sånt får man ju räkna med!;)
Jag och Vikkan hade ju den utmärkta planen att gå på krogen och ragga upp en massa hotta killar att ta med på efterfesten, men eftersom det var så otroligt trevlig i lokalen stannade vi där i discokulans sken tills klockan blev 03,30 istället. Då gick jag å Helleny hem till mig och jag svängde ihop en panna nattscrambled, alltid lika gott!;) Sen orkade inte Helleny gå hem och hon gjorde istället mig sovsällskap. En bra idé när klockan var 04,30, men en mindre bra idé dagen efter då hon insåg att det skulle se ut som att hon gjorde en walk of shame sådär på söndagförmiddagen,, även om så inte var fallet kunde ju inte de som hon mötte veta det,, haha!

Söndagkvällen har varit skön och slö och har tillbringats i soffan med mycket trevligt sällskap från de sydligare delarna av landet. Ett perfekt tidsfördriv med andra ord,,,;P

Å så är en galet kul helg förbi,, mycket dans, skratt, alldeles för många öl och alldeles för lite sömn,, men fy tusan vad skoj det har varit!!:D En tentafesthelg precis som den ska se ut!

Hört på lördagen på en viss arbetsplats;
"-Lisa var på fest igår."
"-Men är inte Lisa alltid på fest?"

Tentafesthelgen är inledd!

Tentorna är skrivna och nu kommer jag inom 30 minuter att ligga i bubbelbadet hemma hos Vix Scofield med ett glas vitt i handen! Klockan är 13,23,,;)

Det finns bara en sak att säga å det är; vi syns i dimman amigos!;) (eller i bubbelbadet om ni också ska dit, haha!)

All I want for christmas,,,

Fick en liten utmaning av F att skriva en önskelista med 7 punkter. Har lite svårt att önska mig saker i år, men om man fick önska sig vad som helst blir det ju lite lättare,,, Åkej, här kommer den:

1) Lycka, kärlek och framgång under hela 2008
2) Att alla mina nära och kära också får nr 1
3) Tid och pengar att besöka och tillbringa mycket mer tid med alla mina kära
4) En månad semester på en paradisö
5) En hott date med Zlatan
6) Att jag klarar båda kurserna som jag läser nu å har tenta i på fredag,,,
7) En ny mobiltelefon

Steg nummer 2 i utmaningen är att jag ska utmana 7 andra bloggare att göra detsamma, så upp till bevis Helleny, Karo, Marcus, Jens, Sanna, Kusin Mia & Karro! :)

Thursday is the new saturday!

Att torsdagrna har blivit veckans galnaste dag och därmed tagit över efter lördagarna denna termin är ett faktum! Jag kan inte riktigt förklara vad det är som gör att allt blir galet, om det kan vara för att ölen är billig? Humöret på topp inför helgen? Trevlig stämning med trevliga människor på Soppan? Eller kanske för att vi alla vet redan innan att det helt enkelt kommer att bli galet?;) Denna torsdag hade vi iallfall redan innan satt ribban på FEST, så vi blev ju inte förvånade att det inte blev annat,,,
Kvällen kan summeras med att:
* Öl är väldigt gott, speciellt Staro DARK (mkt viktigt att det är dark!)
* Diskret är en sak man inte är om man sitter på 2a våningen och spanar ner på killar som är perfekta för kompisen,,
* Det är lätt att ramla på vägen ner till Plaza. Det var ju såklart isens fel!
* Diskret är en sak man inte heller är i krogkön när kompisen står bredvid ragget,,,
* På torsdagar (och även vissa lördagar) är man bästis med vissa teknikansvariga/vaktmästare från skolan
* Det är väldigt bra att ha med sig kameran för att dokumentera vad som händer under kvällen IFALL man själv eller någon annan skulle råka glömma.
* På efterfesten är man kung på gitarr,, tills någon ber en att spela en låt,,, hrm,,
* Man är klok om man går hem först från efterfesten, sen att man somnar i morgonrock MED smink och linser å vaknar så halv 8 på morgonen är en helt annan sak,,,


Oj vad jag kommer att sakna sopp/plaza-torsdagarna när jag är på praktik!! Men jag får helt enkelt ta med mig våran sopptorsdags-tradition till vårat underbara grannland och implementera den där!;) Haha!!


För övrigt så är jag kool som bara den och gillar facebooks underbara värld som bjuder på fina saker och lite galna upptåg,,, haha!;)

Till sist är mina slampklackar på hemmaplan igen efter en tur till skomakaren och omklackning. De är alltså redo att användas till helgen när festligheter i nätterna två är inplanerat!!:D


Nästan tentafest,,;)

Äntligen kom då dagen när ena arbetet skulle vara inne,, nästan så att jag har längtat hit, eftersom det då inte finns någon återvändo! Man måste helt enkelt vara klar, å såklart är jag ju det med! Blir bara så irriterad på mig själv som inte har disciplinen att plugga när jag borde,, varför kan man bara inte göra klart arbetet på en gång? Varför måste man alltid vara ute i sista minuten? Men, men, nu är det inne och det är bara att vänta på betyget!
Jag tog mig en välförtjänt peeling-dusch och skrubbade bort alla rester av Kalle och hans Aspergers,, de trogna klienterna som följer en under några veckors arbete börjar man lessna på riktigt mycket på slutet. Så var det med missbrukar-Conny, å så är det även med Aspergers-Kalle.

Gårdagens trauma bestod iallafall av ett tandläkarbesök med ett stycke tanddragning. Jag bad direkt om att få se tången, men det visade sig att de numera inte använder tång, utan mer ett skruvmejsel-liknande verktyg som de bänder och ruckar loss tanden med innan de drar ut den. Jag rös,,, Fick bedövning så att halva halsen var bedövad, kändes som att jag hade papper i halsen. Sen satte han igång. Bedövning är en helt underbar sak kan jag konstatera, kände inte ett smack! Dock tar ju bedövningen inte bort ljuden och känslan av att någon håller på att möblerar om i munnen,,, där kan man lätt prata om ryyyyyyyyys alabama!!! Men snart var tanden ute och jag fick bita på en bomullstuss i 20 min innan jag kunde känna mig lite normal igen. Dock tror jag att jag drabbades av ett smärre PTSD, för att på natten när jag skulle sova fick jag jobbiga flashbacks och kunde återuppleva hela processen när tanden drogs ut igen,,,

Idag har jag iallafall upptäckt vilken datasal på skolan som man ska sitta i om man vill se hotta puddingar! Mkt mkt trevligt måste jag säga, hihi!;)
Å idag är det torsdag, vilket betyder soppa på Oscar och Plaza sen! Känns nästan som en tentafest eftersom arbetet är inlämnat,, å tentafester är ju alltid trevliga!! Risken finns nog ikväll att det blir en hel del självmedicinering mot mitt PTSD,, första ölen äro öppnad!:D

Blod, Kent och tårar!

Idag var en nyttodag. Hade mellan varven av den planerade pluggningen bokat in först blodgivning (jag tog mig till slut i kragen och gick dit efter flera kallelser, men att jag varit lite seg med det berodde på att jag antingen varit förkyld eller för att jag festat till lite dagen innan,, å att ge den skadade individen Lizas partyblod skulle kanske inte vara så uppskattat då,,,hrm! Nu hade jag dessutom fått en handskriven uppmaning på kallelsen att jag skulle komma snarast för att de behövde mitt blod, å det kan jag ju inte strunta i!) å sen tandläkarbesök. Var lite mer än ett år sen jag var hos tandläkaren sist, och tänkte att det är lika bra innan hålen hopar sig,, jag har inte alls tandläkarskräck, utan det som är allra jobbigast för mig är de förbannande lamporna i taket,, mina ögon klarar inte alls av dem, å jag ligger å grinar redan efter 30 sek,, är väl vad tandläkaren tror iallafall,, att röntgenplåtarna gör så förbannat ont när man ska bita i dom eftersom dom är större än min mun är, gör ju inte saken bättre heller,,, rödgråten och med mascaran nedanför ögonen ramlade jag ut 10 minuter senare. Utan att behöva borra å med komplimanger om fina tänder å ingen tandsten men med en tid bokad för dragning av en visdomstand!!!! Ryyyyyyyys!!! Ett hål hade smugit sig fast på den svåråtkomliga tanden och farbror tandläkare sa "Det är lika bra att vi drar den!" Jaha, sa jag,, Fick en tid redan på onsdag,, jag som trodde att jag iallafall skulle få tid att förbereda mig till efter jul, men nej då, här ska det dras tänder snabbt! Senast jag drog en tand var när jag var ca 6 år och tandläkaren drog 5 tänder på en gång på mig,, jag fick leva på mjukt vitt bröd som inte behövde tuggas ett bra tag,, Å det som jag gruvar mig för mest är när tandläkaren tar själva greppet om tanden och drar,,, å den sitter ju så långt in, så jag vet inte alls hur han ska lyckas med detta,, men jag får väl bara lita på farbror tandläkare!

Nyttodagen fortsatte med inplanerat plugg,, som inte alls blev av,,, jag är helt värdelös ibland! Fattar inte varför jag helt enkelt inte kan ta mig i kragen och göra det jag ska göra!! Men istället fastnar jag vid roliga konversationer om diskning på msn, mottagandet av en livespelning med Kent (som jag btw var på i Sthlm sommaren 2005) som skapade gåshud, rysningar och ren och skär lycka, å en annan "skippa plugget"-aktivitet är ju såklart Facebook,, underbara Facebook, vad skulle man göra utan det? Är alltid helt ypperligt att hitta Puddingar på, å det bästa är ju om kompisen känner puddingen så att man kan få lite inside information!;) hihi!!

MEN! Dagens grande händelse var ju faktist det första som inträffade imorse, nämligen fighten om Kents åtråvärda biljetter till deras vinter/vår turné i landet! Jag å Helleny satt båda redo vid internet och telefon klockan 9 imorse för att lägga vantarna på biljetter till spelningen i E-town 28/2 -08. Å såklaaaaart fick lyckliga vi tag på värdefulla plåtar!! Kent på hemmaplan (riktig hemmaplan denna gång!;))!! Ska bli så sjukt kul!! Ska även bli mycket spännande att göra Tuna en helg! Har ju fått löfte av Helleny att hon ska samla ihop alla Tunas hotta killar till mig då, så det ser jag fram emot!:) Hihi!

En dag med rätt mycket aktiviteter har sprungit iväg igen,, som vanligt alldeles för fort, men inte utan en hel del trevligheter som strör guldkant på tillvaron!:)


Velande,,,

Lördag kväll,,

Borde: plugga gärnet hela natten egentligen för att komma ikapp eller för att inte ha pluggpanik nästa vecka.

Vill: göra lördagkvälls-aktiviteter såsom socialisera med vänner, spana efter puddingar, dricka något gott, vara allmänt småsnygg och glad. (Alternativ är att gå å lägga mig och sova i 12 timmar, skulle behövas, men det kommer jag ju såklart inte att göra,,,)

Slutsats: det är bara lördag en gång i veckan. Plugga kan jag göra sen ändå. Jag kommer antagligen att se fler hotta killar ikväll än under veckan, så varför missa ett ypperligt tillfälle?;)

Livet är för kort för att inte ha kul! Nu går jag till Jonas där Vix Scofield å resten är. Vi syns där Helleny!!;)

image23
                  Hur kommer kvällen att sluta denna gång? Återstår att se,,,;)


RSS 2.0