Strike a pose!

Mitt cv bara växer och växer. Nu finns även supermodell med på det! Haha! Men jag måste faktist erkänna att en liten tomhetskänsla har infunnit sig efter lördagens lyckade visning,, lär ju inte bli något mer modellande på ett tag, å det var ju så gryyymt kul!:D
Fredagens visning var på Travet, tjejkväll stog på programmet, så det var klädvisning för ett stort gäng brudar i blandade åldrar. Vi hade tidigare på dagen blivit sminkade av MakeUp Store, och jag hade till min stora fasa ingen mascara!! Mitt fokus låg istället på enorma ögonbryn och färgerna gick i rosa, vitt och gulgrönt. Kändes fruktansvärt ovant, eftersom mascara är den sminkprodukt som jag skulle välja om jag bara fick välja en,,, men de andra sa att jag var fiiin så det gick ju bra ändå!:) Vi var ju lite oerfarna och vi visste inte riktigt hur vi skulle gå, hade en lååång catwalk mellan alla bord att gå på, å många stopp med modellposer att göra, men det gick kalasbra allting. Det blev bara hyfsat stressigt mellan klädbytena eftersom vi var så snabba att gå var vi tvungen att byta om i stålmansfart! Men publiken gillade nog oss iallafall, eller i vart fall kläderna, många kommentarer om hur fint allt var hördes när man gick förbi. Kul!:)
På lördagen var vi laddade till tusen och sminkningen blev min sagt uppseendeväckande! Temat var "animal goes punk", och lösögonfransar var ordet,,,jag fick färgen gul och lösögonfransar alabaaaaama!! Min sorg över att inte få några fransar alls på fredagen försvann när jag såg de 5 (ja, fem!!) cm långa ögonfransarna som jag skulle bära denna kväll,,, koolt som bara den blev det, dock rätt mörkt eftersom de skymde sikten en hel del, men det var det värt! Haha! Jag fick lite kommentarer av förbipasserande som antagligen blev lite paffa när de mötte mig klockan 5 på eftermiddagen efter sminkningen,,, håret var även wild & crazy: tuperat och innehöll ungefär en liter hårspray,, något som märktes när det skulle tvättas sen, det tog sin lilla tid kan jag säga! Kvällen modevisning var på Marité där Jocks firade 10 års jubileum. Nu var vi ju sjuukt rutinerade så allt flöt på utan problem. Klädbytena gick som en dans, poserna satt gjutna och sminkningen var klockren! Catwalken var dessvärre bara en liten plätt ikväll och vi fick improvisera en hel del, men det gick strålande ändå! Mina fransar gjorde att publiken förvandlades till skuggfigurer och jag kunde tillexempelvis inte urskilja Titti och Annica som satt på första parkett, men det är ju sånt man får räkna med med sånna fransar!:) Snyggaste brudarna gjorde iallafall succé och allt var kanonkul! Min oerfarenhet som modell visade sig då jag skulle byta om till första outfiten och upptäkte att jag glömt att ta på mig en bh innan jag gick hemmifrån,,, hur man lyckas med nåt sånt kan man ju fråga sig, men jag gjorde det iallafall! Det gick dock fint ändå. Jag tackar min lyckliga stjärna över att tyngdlagen varit skonsam mot mig. Kanske var det därför som jag inte reflekterade över att jag inte hade nån bh på mig när jag gick hemifrån?

Krogen var sedan länge inplanerad denna kväll och efter en förfest med mycket allsång hos Lina trippade vi ner på klackarna till O´Learys. Där gjorde fransarna ännu större succé och alla ville prata, känna och med mera. Jag upptäckte att som partytrix var fransarna ypperliga att killa folk med!;) Eftersom det var löningshelg var det väldigt trångt i dimman, men det betydde ju även massa trevliga människor och möten. Än en gång upptäcker jag hur förskönande alkoholen kan göra människor,, folk som vid första anblicken är riktigt snygga,, och sen inte alls snygga,, men som sagt förut så kan jag erkänna mina misstag! Med fransarna kom en tillhörnade dos självsäkerhet som vi självklart var tvungen att använda! Ingen blyghet här inte! Lördagarnas galenheter fortsätter att överrösa oss, vi tar emot!
Efter stängning tog det mig och Vikkan 1 timme att ta oss från krogen till kebeben. En sträcka på 200 meter tippar jag på. På vägen fick vi sällskap, ett sällskap som var innehavare av nycklar till en restaurang där vi åt våran nattmat eftersom kebaben stängde klockan 3. Lite annorlunda att sitta där mitt i natten, men där hade vi tillgång till öl och musik, så det var ju egentligen ett perfekt efterfestställe!
På söndagen vaknade jag 07,30: liggandes i soffan med filten omkring mig och fransarna och sminkningen fortfarande kvar. Suck! Varför kan jag inte bara gå och lägga mig ordentligt så fort jag kommer hem? Denna natt hade jag ju inte heller mitt msn-nattsällskap, hon var indisponibel för sånna aktiviteter denna natt. Hon kom istället och plingade på min dörr och väckte mig klockan 11,30 eftersom hennes nycklar låg i min jackficka. Hon tyckte att det var tur att jag var hemma,, men vart skulle jag annars vara?!;)

Söndagen blev mycket slö och slapp. Vintertiden hade kommit och ställde till med förvirring då alla klockor visade olika tider. Men dagen bjöd ju på en timme extra söndag, så den blev inte så kort som den brukar. En facebookgrupp tillängnad oss vackra modeller skapades, mycket viktigt!! Kvällen tillbringades i soffan med Karo, pizza, glass, brända popcorn och en skön dos av gaykärlek i Brokeback Mountain! Underbart, som det ska vara!

Övrigt:
Det är bra att ha en kompis som kan ringa och agera nödlösning om man behöver smita från en situation. Koll var 5e minut så att allt är ok, eller om man måste säga "jag måste smita, min kompis är i knipa!". En förutsättning för att det ska fungera är ju då att kompisen som ska ringa orkar hålla sig vaken mellan 5minuters intervallerna,,, men det gick ju fint denna gång ändå!;) Tack och puss min Helleny!!!

image17
                                 Östersunds Top Models på Marité på lördagkvällen!

image18
                                      Hotta pinglor i vilda fransar på väg till krogen!

The talented miss Minelli

Jag är inte bara kvinna, socionomstudent, fotbollsexpert och glassaddicted. Jag kan härmed titulera mig som modellagent! Har under några dagar rekryterat 8 snygga pinglor (inklusiver mig själv då,,;)) på uppdrag från VM till modevisningar på fredag och lördag denna helg. Men det var ju inte så svårt, jag har ju bara snygga kompisar!!:D Lyckades ju till och med rekrytera två extra modeller eftersom två gav återbud idag, men inte heller det var något problem. Jag funderar härmed på att göra en Janice Dickinson och starta en egen agentur. Mina modeller kommer att ha alla storlekar, längder och former och kommer att göra succé överallt!:) Haha! (Sen återstår det väl bara hur duktiga alla är på catwalken,,, kanske får nöja mig med att ha en agentur med modeller för stillbilder,,hihi!)

Idag började mitt nyttiga vitamin- och detoxliv! Efter att ha nästan somnat på föreläsningen idag (inte för att det hör till ovanligheterna egentligen,,,), å kännt mig ständigt trött en längre tid, så beslutade jag mig för att trotsa saldot på mitt konto och införskaffade mina supervitaminer samt en 20 dagars detox-kur. Här ska det rensas! Synd bara att det inte finns någon supereffektiv avsvällningskur som verkar på 48 timmar till första visningen på fredag,,, skulle verkligen behövas just nu,,;) Men de får väl ta mig som jag är helt enkelt!;)
Imorgon ska jag ju vara duktig å gå upp till Lillänge med Karo på förmiddagen, alltid något! Å det kommer nog att bli lite styrketräning på hemvägen eftersom jag säääkert kommer att hitta massa nödvändiga saker att shoppa som jag måste bära med mig hem sen,,,;)
Men vi kommer iallafall att ha några kilometrar på oss att öva in våran catwalk-gång tilll helgen. Shake that ass and strike a pose girl!!!;)

Vapensmuggel, fotbollsexpertande och kiss & tell,,,

Jaha, så var man hemma igen då. Efter 12,5 timmars färdande (ja, vad gör man inte för Norge?) med både buss, färja och tåg kunde jag låsa upp dörren på Upper West Side på Södra Grön och sätta ner min packning. Borta bra men hemma bäst!:) Hann inte vara hemma länge innan det bjöds på scones och té på Lower East Side av Södra Grön, och kvällens ämne var ju såklart Kiss&Tell: uppdatering Alabama! Å det var ju endel som skulle avhandlas,,, många eskapader och äventyr i helgen,,haha!

Har iallfall haft en kanonhelg med mycket trevligt sällskap, nya trevliga bekantskaper, god mat, goda drycker (å en alldeles nödvändig tequila förstås!) filmer, fest, fotboll, glass och massa annat! Bortskämd verkar ju vara standard i Norge att man blir nu för tiden,,, å sånt är ju också trevligt, har dock inte vant mig vid det än,,hmm. Måste försöka vänja mig av med radio i duschen och Tine Iskaffe nu och smälta in här i min härliga vardag här istället, men det ska nog inte vara så svårt!;)
Resans action bestog av att jag på hemfärden blev under två tillfällen på varsin sida gränsen utfrågad av tulltjänstemän som gjorde razzia på tåget. Vart hade jag varit? På ferie eller arbete? Vart skulle jag? Hur länge hade jag varit borta? Vart var mitt bagage? Jag försäkrade tulltjänstekvinnorna om att om jag ville smuggla alkohol och tobak skulle jag inte smuggla det ut från Norge,, då skulle jag ta med varorna andra vägen istället! De förstog min poäng, men meddelande att de letade efter smugglade vapen och knark också. Jag erbjöd dem att kika i mitt bagage men de nöjde sig med att kolla i min handväska. Tääänk om jag hade haft värsta vapnet i min resväska då?! Vad var meningen med kontrollen? Att jag skulle få samvetskval och erkänna mitt olaga vapeninnehav? Å tur för en viss kär vän som brukar ha en viss tårgasburk med sig som protection att inte hon var med,,,;) haha!

Som den fotbollsexpert som jag är har jag ju såklart tagit seden dit jag var och lördagkvällen tillbringades med Tippeligans lag Aalesund-Brann. Detta var en på förhand uträknad match där Brann såklart skulle vinna matchen och därmed ta hem ligaguldet. De hade tillverkat en special-guldöl, tryckt upp guldtröjor, hyrt en guldfärgad buss som skulle ta guldguttarna ner till Bergen igen, samt att hela torget i Bergen (omdöpt till festplassen) var fullt av lyckliga guldsupportrar som endast hade vinst och guldfest i tanken. Det enda de inte hade räknat med var en förlust, och som de glada Aalesundssupportrar vi var blev det ju såklart extra kul när de fick sätta guldjublet i halsen eftersom Aalesund gjorde 1-0 redan efter 4 minuter. Matchen slutade 2-1och det var nog många snopna Bergensare som fick gå hem utan att öppna guldölen den kvällen. Vi träffade dock ett gäng rätt glada Brann-supportrar ute på Metz senare på kvällen, å det gick ingen som helst nöd på dem,,;)

Eftersom jag varit utomlands och rekat fotboll kommer här en liten uppdatering om hur det ser ut i de norska Tippeligan: Bergenlaget Brann leder alltså ligan med 51p och kommer med all säkerhet antagligen ta hem ligaguldet. 2a ligger Lilleström (min Oslo-kompis Thomas favvislag btw,,) på 42p och 3a ligger Stabaek på även de 42p, dock med en match mindre spelad än Lilleström. Aalesund ligger på 10e plats på 30p och kommer med lite tur klara sig från att behöva kvala sig kvar. Det alltid vinnande Rosenborg har haft det lite kämpigare denna säsong och ligger bara på 6e plats med 35p. Over and out från Fotbollsexperten denna gång!;)
Jag funderar btw på att utveckla mina sportexpertkunskaper till att inkludera rally också,, har nämligen hittat en hottie där som kanske är värd att hålla lite koll på,,,;)

En kontakt har upprepats, fortfarande lite oväntat men smickrande å en smula komiskt. Ett erbjudande om ett rendez-vous, låter spännande, jag måste nog anta det!;)

Måste slutligen bara undra lite över ett återkommande fenomen som verkar sprida sig bland fler å fler individer av det manliga könet. Ansvarslöshet och totalt avsaknad av säkerhetstänkande! Vad är det som händer?! Hur kan man inte ta ansvar för sig själv på något sätt?! Jag är egoistisk på den fronten för min egen skull och det är dags att för flera att börja tänka på sig själv å inte förlita sig på att andra ska göra det! Måste nog börja starta en omfattande kampanj för att få bukt med denna dårskap,, var lite ego vettja!!

Förlusten i helgen bestog av att jag nu är ett par fingervantar fattigare. De ligger antingen på Metz eller på nattbussen,, är uppe i 2 förlorade par hittills denna höst. Men det är ju bara att köpa sig ett par nya,, kanske ett par rosa denna gång!;) haha!!


Le blog Norwegien

Ær idag vældigt stolt øver min rosa blogg. Har næmligen trots utan nærvaro i hemlandet hamnat i en rosa vant-historia,, jag står fortfarande på din sida Helleny! Rosa ær vackert!:D Ska fottsætta på min rosa bloggtema och hylla færgen oftare!;)

Norge ær som vanligt uuunderbart! Helgen har gått fort å imorgon bær det av hemmåt igen. Tråkigt, men det kan ju inte vara glass hela tiden,,, Bortskæmd blir man ju somvanligt, men det ær ju trevligt det med;)  Det har varit skoj att återse gamla trakter,, man blir ju lite nostalgisk ibland nær man ser den gamla fiskfabriken dær många timmar spenderades,, haha tur att man kan uppskatta sin nuvarande arbetsplats, men det ær ju inte så svårt nær man har jobbat dær,,;) Att uppskatta vad man har ær en konst. Att få se den naturen som jag har sett hær i helgen ær få førunnat, men oftast blir det en vanesak så man ser inte allt det vackra som man har framfør sig. Jag kan bara rekomendera denna vackra del av værlden!
Jag gjorde iallafall ett mycket smart drag som skickade øver Kent-skivan hit så att jag har kunnat fått njuta av den hær med. Annars hade det nog blivit abstinens alabama!

Mina sushikunskaper har jag spridit vidare, ær stolt øver min lærling som var mycket duktig! Ær ju bara sååå gott!:) Blev mycket lyckat!

Næ nu ska det inte sløsas tid på bloggande, utan nu ska jag passa på att njuta av Norge den tid jag har kvar hær før denna gång. Syns i Sverige imorgon alla vænner! Å som vi sæger,, hade!

Go west!

Om man är en sån snäll person som jag så får man ibland ledigt från sitt jobb för att åka på äventyrssemester i grannlandet! Jag jublar å tackar å bockar!:D Tåget avgår om 7 timmar,, så bra att jag sitter uppe nu då,, men det visste jag att jag skulle göra,, kan ju aldrig gå å lägga mig i tid när jag ska resa någonstans. Men eftersom jag har 12 timmars resväg imorg gör det ju inget om jag sover halva den tiden!;)

Fotbollsmatch ikväll,, Em-kval mot NordIrland,, en alldeles extra viktig match på många sätt,,, dels skulle vi vid vinst säkra Em-biljetten,, sen var det en viktig intern seger som stog på spel också,, hrm,,;)
Vi hade iallafall bestämt oss för att inta O´learys å njuta av newcastle till matchen, men där var det fullsatt, till och med på kissplanet som brukar vara till för indroppare som vi, så det blev vi lite arga över. Vi hade heller ingen lust att hänga med våran lärare i baren uppe i 2 timmar,, så jag å Karo begav oss därför hem till fotbollsfan:et med helast tv, å det blev Vikkan. Glass (substitut till Newcastlen) inhandlades efter vägen och matchen var igång. Tyvärr var det ingen rolig match då vi inte alls spelade bra,, Zlatan my man var rätt osynlig och Chippen my 2nd man blev skadad å var tvungen att bäras ut på bår,, å 1-1 kom efter klantigt försvar, å blev även slutresultatet. Jaja, bättre lycka nästa gång. Till EM ska vi ju bara!:D

Frisörbesök idag också,, var ju tvungen att fixa lite anständighet i håret innan utlandet. Utväxten åtgärdades av Karo i måndags,, så nu ser jag ut som en ny människa i håret,, lite iallaf! hihi

Har ju såklart packat alltför mycket än jag borde, men somvanligt måste man vara beredd på allt! fest, slappa, stadsbesök, bowling, fotbollsmatch,, ja vad ska man göra då eg? Såklart att man måste ha med sig alternativ!;) Så i väskan ligger både småklänningar å mjukisbraller!

Nu är det sweet dreams på mig,, om jag bara kan slita mig från msn där trevliga människor håller till,, å om jag bara kan bli lite trött. Men först måste jag bara ladda över Kentskivan på min mp3,, kommer ju inte klara mig utan den på resan! Tur att jag sett till att Norge har den, så att jag inte behöver vara utan den där!;) Jag har garderat mig!! Ingen abstinens här inte! ;) haha!

So long Sweden för ett tag!!:)

Allsång på Södra Grön

Jag blir förundrad över hur man kan vara tokpigg efter en hel natts festande med tillhörande efterfest och endast 4 timmars sömn. Iof är det ju väldigt skönt att inte vara trött å slö hela dagen, men lite knäppt är det ju faktist.

Resumé av lördagen: Omtenta kl 9.00, den bara måste ha gått bra, jag kan inte tänka mig något annat. Gick på sekunden när det var tillåtet, alltså efter 45 minuter. Jobb 11-16, rätt lugnt. Efter jobbet mötte jag upp Karo och Vikkan på O´Learys å lite hockeykikande. Dagens första Newcastle intogs strax efter 16,, gott!:) Sen blev det hem å fixa å förvandla. Temat för kvällen var Black&White, ett relativt enkelt tema, garderoben består ju av till större delen svarta partykläder. Det blev Karos klyftklänning med tillhörande vita pärlor samt leggings och småklackarna som blev kvällens outfit. Sen borttrippande till Vikkans lya på Rådhusgatan. Där missade jag större delen av första halvleken i EM-kvalmatchen mellan Sverige och Lichtenstein. Zlatan var ju avstängd så min kille för kvällen var Chippen, och han gjorde mig inte besviken; mål och Matchens Lirare! :D Yea yea yea! Matchen slutade 3-0 till Sverige och EM biljetten blir alltmer säkrad!:)
Sen åkte discokulan upp och de sedvanliga allsånglåtarna med tillhörande skönsång spelades. Precis som det ska vara på Vikkans fester!!:) Marité intogs efter många om och men,, regnet gjorde att mina lockar inte höll måttet, utan håret bestog mer av en flaska hårspray istället,,, och idag alltså en enda stor tova,,;) Jag kan snabbt konstatera att det är O´Learys man ska hålla sig till på lördagar,, Marité var ok, men inte så mycket mer,, men så länge partykompisarna är ute är det ju trevligt!:)
Efterfesten bokades till Johan å Jespers lya på Södra Grön, å innan det gick jag å Karo på McD och åt, å sen ett snabbt stopp på Subway för att inhandla de numera treditionella cookisarna att ha med på efterfesten,, underbart goda, å verkligen nödvändiga!;) Haha! På efterfesten var jag dj och det sjöngs allsång, spelades gitarr och massa andra efterfest-aktiviteter. (Stackars deras grannar, en viss gammal schlagersång spelades flitigt och sjöngs till med väääldigt höga röster! Men bor man i studentlght så får man väl tåla sånt,,?) Jag fick lära mig 3 gitarrackord; C, a-moll och ett till,, får ta en lektion i nyktert tillstånd nästan gång! Jag är då idag grymt glad över att jag inte drack någon alkohol alls på efterfesten, bara vatten för mig! Å hemmåt haltade jag med skavsår efter 5 snåret imorse,, mycket trevlig kväll,, as usual!:)

Blev lite överraskad av ett sms igårkväll. Men uppmärksamhetsbehovet är ju oftast på topp, så det var ju trevligt!;) Fick även veta att Helleny hade värsta planen med efterfesten som inkluderade mig,, men jag var helt ovetande om det, så det blev många skratt idag när den avslöjades. Smidigt! Undra om den andra personen som planen innefattade blev besviken? Haha!

Jag har lyssnat på Kentskivan 21 gånger sen i fredags. Den är totalt beroendeframkallande å så sjukt bra!! Vaknar med låtar i huvudet, så det är bara att slå på musiken det första jag gör på morgonen, men det gör jag så gärna!:D Helt underbart helt enkelt!

Tillbaka till himmelen

Trodde aldrig att denna Fredag skulle bli såhär underbar!!! Så kommer man hem från skolan efter att ha suttit med grupparbets-gruppen i några timmar. (Försent kom jag till och med, men det är ju inte så ovanligt,, Liza = tidsoptimist alabama!) Slår på datorn, det första som händer på msn är att min underbara Kent-allierade vän meddelar att han har de 11 ovärdeliga skatterna, som egentligen ska släppas på onsdag, i sin dator!! Å eftersom jag är så snäll, och eftersom han är så snäll, så skickade han över dem till mig! Marcus, you make my day!!! (Jag ska ju självklart tillägga, för att vara politisk korrekt, klart att jag kommer att inhandla ett fysiskt exemplar av skivan också. En Kent-skiva måste man kunna äga på riktigt, kunna ta på!) Det blev några jobbiga minuter med gåshud, rysningar, magpirr (liknande känslor som vid ett kärleksmöte,, men för mig är ju Kent kärlek,,) innan alla låtar var hemma å Den Stora Njutningen kunde börja. Å ja,,, vad ska man säga? Vill ni höra superlativ så kan jag dra ett gäng,, underbart, skitbra, magiskt, njutning, vackert, svävande, himmelskt, ett slag i magen så att jag tappar andan-vackert,,,
Behöver jag säga något mer? Musiken har gått varm hela dagen,, var nästan lite jobbigt att lämna lyan för några timmars after work,, men jag lyckades!;) Men nu sitter jag här igen och lyssnar på underbara Elefanter, Vy från ett luftslott, Colombus, Ensammast i Sverige,,, mfl mfl,, jag njuter! Och jag älskar er!

               image15
                                                  Kärlek i toner av musik

Säsongsavslutning

Att det alltid finns så himla mycket annat att göra istället för att plugga är ju rätt märkligt egentligen,,, just idag är det tokviktigt att diskberget diskas, papper sorteras och kläder viks in i garderoben. Mina pluggansträngningar idag har sträckt sig till att plocka fram boken, slagit upp det kapitel som ska läsas och därefter lagt ifrån mig boken istället. God damned vad jag har pluggdisciplin!!
Men,, det får väl ursäktas med att jag, torsdagen till ära, är lite trött eftersom det var Nation igår. Jag, Karo och Karro trippade ner till Marité och shakade loss på dansgolvet. Det var Oktoberfest-tema, men eftersom vi inte äger några passande tyska kläder körde vi på sedvanlig partyoutfit istället, å det funkade hur bra som helst!:) På plats fanns det flera fina saker att vila ögonen på. Våra favoritpojkar var såklart ute, men tyvärr försvann snyggingen innan jag hann prata med han. Den andra av de två meddelande att deras hemresa tidigarelagts å de skulle lämna landet redan imorgon (läs idag). Så det blev kram å hej å ett löfte om att de skulle återvända till jul och åka skidor,, får väl se hur det blir med den saken,,,;) En galen fotbollssäsong är nu officiellt slut. Tur att det finns Serie A, La Liga å Premier League för oss fotbollsfantaster då!!!;) Haha!
Träffade på en gammal "bekant" som meddelade att han ännu inte använt mitt nummer, men att han funderade på att göra det, men jag försäkrade honom om att han iiinte behövde göra det. Ibland förskönar verkligen alkoholen människor,, jag erkänner mitt misstag!
Vimmelbilder kunde man ju lätt konstatera att man hamnade på igår iallaf! Fotograferna är verkligen helt galna och anfaller med kameran,, detta resulterar ju i lite roliga miner, men det kan jag väl bjuda på. Jag är ju iallfall inte fotad i ett par sunkiga kalsonger efter ett nattligt dopp i storsjön,, undra om han har ångest idag?
Ett lurvigt Minttu-nyckelband med tillhörande biljett till nästa Nation-tillfälle rikare gick jag hem efter stängning. Hemma blev jag sittandes med ofantligt viktiga google-sökningar som absolut inte kunde vänta tills idag. Det är lustigt vad man hinner med mellan kl 02,30 och 04,30 när man inte sover! Kanske även därför en lätt trötthetskänsla har behållit ett grepp om mig under hela dagen? Hmm,,,

Jag har en plan att åka västerut nästa helg,, men den verkar grusas på grund av 4 fucking timmar på jobb som jag inte kan byta bort!!:( Jag som ville återse gamla trakter och kosa mig! Jag har dock inte gett upp hoppet än, under kan ju ske! Det såg vi i Grey´s igår!:)

Å idag har första snön fallit,, lätta flingor blev fler å tyngre. Just nu är marken och träden vita. Lite tidigt för min smak, men rätt mysigt måste jag erkänna. :) Kör försiktigt!!

Söndagstankar

Ja då var det söndag, å idag har en märklig tomhet legat över dagen. Kanske vanlig söndagstomhet efter att en helg sprungit ifån mig så fort igen,, eller kanske också för att vissa saker kom til insikt igår, och härmed är spänningen över. Jobbigt att känna så dock, har varit skonad från sånna känslor länge nu! Men som sagt, en söndag brukar ju medföra känslor som man aldrig känner annars!
 Ibland kan jag bli lite knäpp på mig själv att jag gör vissa saker som jag egentligen inte vill, ingenting allvarligt, men som lätt hade kunnats bara vara ogjort. Men det är ju lätt att vara efterklok, och jag kan väl bara tänka efter lite bättre nästa gång. man lär sig ju någonting av allt.

En resumé av lördagkvällen då,, först var det ju fotbollsmatch på eftermiddagen,, tokspännande blev det! Jag å Karo satt på första parkett och fick följa dramatik, massa mål, massssa gula kort (fast de var faktist gröna!), 2 utvisningar och massa jubel. ÖFK tog hem segern med 4-3! Kalaskul var det! Känns jättetrist att säsongen snart är över och att detta var den sista hemmamatchen nu när man blivit fotbollsfreak,,;) Våra speciella fotbollshjältar åker ju snart hem också, men de hann med ett gäng mål och gula kort även denna match,,,hihi! Kommer ju inte att bli riiiktigt lika kul att kolla på matcher nu, men till sommaren kommer det säkert några nya hotta stjärnor!
Sen var det förfest hos Karro på Frösön, trevligt med lite nya ansikten. Å ett telefonnummer rikare gick jag därifrån också, haha. In på O´Learys där det var tokmycket folk och flera trevliga bekantskaper, några som jag inte sett på länge, och som jag inte trodde att det skulle vara så smärtfritt att träffa, men jag kände mig kool, så det gick ju riktigt bra!:) Efterfest blev det såklart,, en kartong öl hämtades från favotitbaren i stan, och kebeb inhandlades, alltid så viktigt att äta det på natten, å det känns alltid så onödigt dagen efter, men men,, det hör ju till! Sen blev det The Cure och Damian Rice till timmen var sen.  

Idag har jag haft ett glassbehov som varit enormt,, så var tvungen att köpa mig en bytta knäck-glass,, underbart gott!! Det blev filmkväll med Karo å ostbågar dessutom. "Se upp för dårarna", mycket bra!:) Imorgon måndag är det ny kursstart och nya tag, skulle vilja ha en ledig dag till, å bara slappa i soffan! Nu ska det bli helt underbart att sova, är sjukt trött! Sova blir ju inte riktigt prioriterat trots att man har ledig helg,,, hmm,,

Hmm,,

Jag omformulerar frågan: Är det dags att sluta gå på krogen när man börjar hejja på krogvakterna på stan samt när bartendern vet vad man ska beställa innan man sagt det?

Är det fredag så är det,,,;)

Haha,, inte så otippat kanske hamnade man ju ute på korgen ikväll,, rödvinet var uuunderbart gott och avnjöts till Idol. Men jag, Karo å Lina var ju inte nöjda där utan begav oss till Plaza (vi hade ju tänkt att gå på Bishops, men hörde rykten om att det var gratis på Plaza så gick dit istället, när vi kom fram fick vi välja mellan två ingångar,, reagge eller punk,, varför envisas de jämt med att ha antingen eller? Varför inte mixa båda på samma ställe men i olika rum? Hmm,, vi valde iallaf reagge!)
Men kvällen blev ju såklaaaart toktrevlig! En öl blev tre och trevligt folk var det där också! Snack, dans å allt som hör en krogkväll till,, ja vad mer ska man säga? Jag är förundrad över hur det kan vara så himla kul hela tiden,, men jag hoppas verkligen att det håller i sig!:D
Imorgon,, eller, om några timmar, 12,5 för att vara exakt är det avspark i den tokspännande fotbollsmatchen,, å vad som händer sen vet man aldrig! Men det lär väl bli nåt galet somvanligt!! Amagaaad, what a life! I love it!!:D

Världens skönaste helg!

Är det helgen mellan två kurser! Så underbart sköööönt att inte ha en enda sida kurslitteratur att läsa! Man är så ledig som det bara går!:D Å idag var ju den stora Tentainlämnardagen,, såklart var man klar, även om inte marginalen var hur stor som helst så var man klar iallafall. Å hyfsat nöjd känner jag mig också,, så det känns ju bra. Känns faktist riktigt fint också att vi inte kommer att få tillbaks tentan inom de närmsta 5 veckorna,, gör inte mig någonting alls!:)
Dock kan jag ju meddela att jag måste göra min första omtenta sen jag började här på universitetet. Fick tillbaka den kvantitativa tentan igår, men där blev jag riktigt överraskad, för omtenta hade jag räknat med eftersom jag chansade på hälften av frågorna,, men den stora första delen hade jag ju faktist klarat, det var den lilla delen som jag hade ett litet poäng under godkänt på. Alltså behöver jag bara göra om den delen, vilket jag räknar med kommer att ta max en timme nästa lördag! Så jag blev lika glad för det,, kanske gladare eftersom jag ändå klarade den delen som jag inte trodde att jag skulle klara! (Å en tenta nästa helg betyder ju tentafest!! Eller vad säger ni, Kandy å Vix?:P)
Men nu är det ju iallafall tentafesthelg!:D Alltid lika kul å alltid lika laddad! Ikväll blir det dock lugnare, trots att klasskompisarna har tentafest. Vi tänkte istället köra 110% imorgon, lördag. Eftersom det är då den vuxnare delen av befolkningen kommer att vara ute, å det är ju den vi vill träffa,, tror vi,,hihi! Så ikväll blir det en pava rödvin delat på två rödvinstörstiga fotbollsexperter, och antagligen Idol. Jag ska absolut inte lova att det inte blir någonting mer,, jag ska absoluuut inte lova att det inte blir en sväng på Bishops sen också,, bra! nu har jag fått sagt det med!:)
Btw, är det dags att sluta gå på krogen när man börjar hejja på krogvakterna på stan?!

Imorgon lördag är det la Grande Finale av veckan,, å då är det först några timmars jobb å sen bär det av (kanske med lillklänningen på,,,;)) till fotbollsstadion för en rafflande match där ni hittar Fotbollsexperterna på första parkett såklart! Ska bli så himla skoj!! Sen ska Newcastle:arna som ligger i min kyl drickas upp och dansgolvet ska intas! Förhoppningsvis bjuder kvällen på en massa andra trevliga saker också,,, den som är med får se!:)

Nu är klockan 17 denna fredageftermiddag å helgen ska njutas till fullo,,, när är det egentligen politiskt korrekt att öppna vinarn? Äh, förresten, jag har ju gått med i en passande grupp på Facebook, så det spelar väl egentligen ingen roll!:)

Förövrigt var jag en mästerkock i veckan, å kocken som jag bjöd på mat, han blev nöjd!:)
Å idag firar jag 100 vänner på Facebook!! Tjohoooo!!:D

Första lektionen för Fotbollsexperten!!:)

Idag avbröt då jag, Karo och Anton våra tentastudier och begav oss till O´Learys för CL-matcher! Det var två spännande matcher på schemat, Inter-PSV och Man U-Roma, men eftersom min darling Zlatan spelar i Inter så var det ju inte något svårt val,,, dock slog vi två flugor i en smäll å satte oss på kissplanet där vi kunde se båda matcherna! Dubbelt så spännande!!:)
Det kan ju vara möjligt att jag å Karo hade en liiiten baktanke med att gå å kolla på fotboll,, möjligt, men inte säkert,,,;) Iallafall så behövde vi inte stå i baren länge förrän jag fick en hint om att något fint å hott var på intåg. Å ibland är man ju bara glad för att vissa frisyrer är mer uppseendeväckande än andra,,,hihi! Men vi var såklart tokkoola och rörde inte en min utåt!:)

Innan denna match hade jag ju såklart pluggat på lite om lagen. Så när vi tågade ner till O visste vi följande:
Θ PSV ligger för närvarande 3a i Hollänska ligan, efter Ajax och Feynoord.
Θ Målkungen i laget heter Perez.
Θ Inter leder ju såklart Serie A, precis före Juventus och Fiorentina.
Θ Å darling Zlatan ligger ju i topp i skytteligan!:D
Min väg till att bli fotbollsexpert blir kortare och kortare! Å ikväll såg jag ju til och med två matcher samtidigt!! Amagaad vad duktig jag är!!

Såklart svek Zlatte mig inte utan satte fint en straff i 15e minuten och sen ett sjukt snyggt mål i en sjukt svår vinkel som bara han klarar av, i 30 minuten,, ojojoj så gött!! Matchen flöt sen på bra å slutade med siffrorna 2-0 till Inter. Man U besegrade dessutom Roma med 1-0 så det blev vi också glada för! :) En perfekt fotbollskväll helt enkelt!:)

Imorgon spelar Celtic mot Milan,, och den matchen boorde vi ju egentligen se,,, men vi har sagt att vi inte ska det, utan att vi ska vänta till på lördag när vi har fotboll live in action att se fram emot istället!;) Vi har ju faktist en tenta att tänka på denna vecka dessutom! Hihi!

Avslutar detta fotbollsinlägg med ett stort HURRA!!! och en blöt puss till min darling Zlatan som fyller 26 år imorgon!! Du är bäst!!

                              image14
                                      Vacker födelsedagspojke!!

RSS 2.0