Out with the old, in with the new!

Nu har jag då börjat mitt korta vikariat på mitt älskade jobb. 1,5 månad so far... men jag hoppas ju såklart på förlängning, men det beror lite på diverse logistik och om den nya personen är av samma inställning som mig; att bilköer ör slöseri av tid av livet. Igår mottog jag och min numera turnuskollega M våra nycklar. Få människor har nog varit så glada och upprymda över ett par nycklar som vi var. Men det var en väldigt stor seger för oss, och vi släpper dem inte i första taget vill jag lova!!:)
Igår gjorde min man Zlatan premiär i Barcelonatröjan. Tröjan har för övrigt fått ny design och jag kan inte riktigt bestämma mig om den var snygg eller inte... saknade den gamla, men i nya tider blåser förändringens vindar! Matchen sågs på Harrys med 100 andra svenskar och vi jublade allihop när Zlatan sista av alla spelare blev presenterad. Gåshud!! Barca var väldigt överlägsna Manchester City som de spelade träningskamp mot, men detta hjälpte inte då Man C fick ett riktigt turmål och Barca hade enorma svårigheter med att få in bollen... lite à la svenska landslaget. Att få se Zlatan och Messi tillsammans på planen i samma lag kompenserade dock kvällens förlust endel. Att skärmarna bredvid visade Liverpool i toppform som krossade Stoke med 4-0 samtidigt som Man U blev snöpligt besegrade av Burnley var bara helt topp! Det kommer att bli en underbart spännande fotbollshöst!!:D

Idag har jag rensat ut min garderob. Slängt plagg som borde slängts för lääänge sen! Dagens insikt var: 1) jag kommer aldrig komma i dessa kläder ändå, och 2) OM jag nån dag skulle komma i dem så vill jag ju ha nya och fräscha kläder istället, så då köper jag nytt! :) Min förra kollegas citat är värt att upprepas: "Men Lisa, varför vill du använda dina gamla byxor när dina nya är så snygga?" 
Word.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Usch vilken hemsk sits ni sätter barnen i. Det är ju supersvårt att välja ju ;)

2009-08-20 @ 21:09:22
URL: http://rocksan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0